Compania de publicitate din grupul familiei Voiculescu vrea sa invoce criza pentru a pagubi Societatea Romana de Radio.

In luna martie a anului 2006, Comitetul Director al Societatii Romane de Radio (SRR) a hotarat sa vanda spatiul publicitar unei agentii specializate. Plafonul valoric al incasarilor, impus prin caietul de sarcini (doua milioane de euro) a fost prea mare, astfel ca licitatia a cazut.

Cateva luni mai tarziu, la data de 28 noiembrie 2006, a fost organizata o noua licitatie la care au participat Splendid Media (firma care asigura vanzarea spatiilor publicitare ale Televiziunii Romane), Media Consulta si CLIR Media SRL, firma din grupul media apartinand lui Dan Voiculescu, infiintata, coincidenta, chiar in luna martie, cand a cazut prima licitatie a radioului.

Oferta exagerata

Firma lui Voiculescu a castigat licitatia, angajandu-se sa aduca Radioului public, in doi ani, venituri de cel putin 3.867.500 euro din vanzarea spatiului publicitar. Oferta, neasteptat de mare, a batut-o de departe pe cea a celorlalti doi participanti, Splendid Media oferind 2,5 milioane, iar Media Consulta, 2,6 milioane de euro.
Pretul oferit la licitatie este, potrivit contractului, unul garantat, ceea ce inseamna ca daca nu poti strange din publicitate cat ai promis trebuie sa platesti diferenta cu titlu de despagubiri.

Tocmai din aceasta cauza, oferta CLIR Media a fost considerata drept exagerata, multi exprimandu-si indoiala, inca de atunci, ca firma grupului media controlat de Voiculescu ar putea strange atatia bani din vanzarea spatiilor publicitare din programele radioului.

Tocmai de aceea au fost voci, chiar in interiorul institutiei, care au apreciat ca ar fi necesar ca radioul sa solicite castigatorului o garantie bancara pentru intreaga suma. Propunerea nu a avut insa ecou, garantia depusa de CLIR Media fiind cu mult mai mica.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.