IT&C 11 Iulie 2008 14:24
Studiul McAfee arata ca a crescut procentajul mesajelor intr-o limba straina, de exemplu pentru Franta cu 11% si pentru Germania cu 14%, si se asteapta in continuare o crestere serioasa a acestor procente, se arata intr-un comunicat transmis joi de companie.
Spam-ul nu este doar enervant, este si periculos. SUA este cu adevarat teritoriul tinta al spammerilor, dar si tari ca Brazilia si Mexic ocupa locuri importante in top, releva studiul.

Cele mai multe mesaje spam sunt cele financiare, cu subiectul “Vi s-a aprobat…” si, de necrezut, multi dintre destinatari au fost din nou pacaliti de Nigerian Spam - prin care sunt anuntati ca au devenit beneficiarii unei mosteniri si le sunt cerute informatii bancare pentru a intra in posesia banilor, 23% din mesajele spam din Anglia au prezentat acest subiect. Diversitatea metodelor de “inginerie sociala” dezovoltate in ultimii 5 ani este impresionanta, spamurile financiare ocupand locul 1, reclamele - locul 2 si spam-ul cu subiecte medicale - locul 3.

Multe din mesajele de spam primite au fost de tip phishing; mesajele care proveneau aparent dintr-o sursa de incredere, aveau ca scop aflarea de informatii confidentiale - useri, parole, detalii ale conturilor bancare, etc. Alte mesaje au continut virusi si malware si multi dintre participantii la exepriment au observat ca sunt afectate performantele computerului si numarul de pop-up-uri a crescut simtitor.
McAfee S.P.A.M. Experiment a dovedit ca, desi utilizatorii stiu ca spam-ul este periculos, nu constientizeaza cat de periculos este cu adevarat, fiind socant numarul mare dintre destinatari care au transmis celor din lista lor de adrese mesajele spam. Prin acest experiment, specialistii de la McAfee au dovedit inca o data ca spam-ul este o problema care este departe de a fi rezolvata.

Acestia au avut posibilitatea sa acceseze diverse site-uri pentru a descoperi tipurile de spam cel mai des folosite si efectele lor. Analizand inregistrarile zilnice si continutul mesajelor de tip spam, cercetatorii de la McAfee au confirmat ca activitatile de acest gen sunt mai numeroase ca niciodata si se folosesc din ce in ce mai mult “trucuri” psihologice. De asemenea, sunt folosite in continut elemente culturale specifice, mesajele fiind in limba natala a utilizatorului si devenind astfel mult mai bine tintite si mai greu de detectat.

McAfee a organizat un studiu experimental S.P.A.M. (Spammed Persistently All Month Experiment) privind natura psihologica a fenomenului Spam, facut pe oameni din intreaga lume, navigand pe Internet fara protectie antispam timp de 30 de zile

Provision Security, unic distribuitor McAfee in Romania, este unul dintre cei mai importanti value added distributori in domeniul securitatii informatiei din Romania si Europa de Est.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.