IT&C 24 Aprilie 2008 04:02
O companie cu 1.000 de angajati si salariul mediu brut de 1.000 de euro poate pierde lunar 33.000 de euro daca fiecare angajat petrece 10-15 minute zilnic pentru a sterge sau filtra emailurile nedorite, a spus Radu Georgescu, presedinte GECAD Group, citat de NewsIn.

Spamul este un fenomen care a ajuns sa aiba si in Romania amploarea pe care a dobandit-o in alte tari, mai dezvoltate din punct de vedere economic decat tara noastra si are efecte negative din ce in ce mai puternice pentru utilizatorii romani, fie ei persoane fizice sau companii, sustin specialistii.

Conform SpamHaus.org, pentru 80% din volumul total de spam generat in Statele Unite si Europa sunt responsabili maximum 200 de spammeri „profesionisti”. Restul de 20% este asigurat de „colaboratori” adica utilizatorii obisnuiti care nu au o cultura a comunicarii prin email.

Motivele pentru care spam-ul a ajuns sa fie considerat un fenomen sunt multiple. Printre acestea se numara lipsa de interes in securizarea calculatoarelor si retelelor de calculatoare, lipsa unei culturi de securitate si necunoasterea regulilor elementare de comunicare prin email.

"Aceasta se intampla, nu neaparat din cauza ca nu exista interes in aceasta problema, ci pentru ca nu exista sesiuni de training pentru a combate acest fenomen, in cadrul companiilor care pot pierde bani din aceasta cauza", a spus Felix Enescu, vicepresedinte Consulting & EXP Gartner.

Din primirea de spam companiile pierd enorm, pentru ca productivitatea angajatilor scade simtitor pe masura timpului petrecut cu stergerea sau filtrarea mesajelor nesolicitate. De asemenea, traficul de internet al companiilor este ingreunat simtitor si serverele devin supraincarcate cu informatie nesolicitata, se pot alege cu serverele banate (blacklisted), din cauza infiltrarii automate a mesajelor spam primite, in cele trimise de catre anagajatii firmei respective, capatand si propagand astfel o imagine proasta a companiei respective. De asemenea, pot plati daune, in cazul in care se va dovedi ca mesajele nesolicitate au fost initiate din interiorul companiei.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.