IT&C 2 Octombrie 2007 01:08
Spammerii au adaugat o noua dimensiune mesajelor publicitare, prin transmiterea acestora sub forma de imagini cu un aspect pseudo tridimensional, dificil de verificat pentru aplicatiile de securitate
Folosirea imaginilor pentru a promova medicamente pentru disfunctii sexuale, oferte de finantare si alte produse sau servicii interesante (cel putin din punctul de vedere al expeditorilor), nu mai este o noutate. Metoda a fost conceputa initial pentru a eluda filtrele anti-spam, dar a sfarsit prin a fi in cele mai multe cazuri ineficienta. Pentru a avea mai mari sanse de succes, spammerii au inceput sa expedieze imagini modificate, unice pentru fiecare mesaj e-mail.
Fragmentele de text sunt imbogatite cu culori, seturi de caractere, linii si puncte destinate imitarii unei aparente tridimensionale. Cu toate ca prin aplicarea efectelor nu se imbunatateste aspectul estetic, ci mai degraba se obtine un fragment de text greu lizibil, atacatorii atingandu-si scopul deoarece aplicatiile de securitate inca nu pot identifica aceste mesaje.
Multe dintre companiile de securitate au observat o crestere a volumului de spam 3D in ultima luna. Generarea de imagini in aceasta maniera solicita mai mult puterea de procesare a sistemelor, dar spammerii au la dispozitie suficiente resurse prin retelele uriase pe care le controleaza.
Mesajele spam 3D fac parte dintr-o adevarata cursa a inarmarilor intre spammeri si firmele de securitate, care sunt nevoite permanent sa isi imbunatateasca aplicatiile pentru a recunoaste atasamentele cu imagini, fisiere PDF sau arhive in care atacatorii isi livreaza mesajele publicitare sau aplicatiile nocive.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.