IT&C 10 Iulie 2007 00:35
Chiar daca au pe calculator mii de poze realizate cu aparatul digital, romanii nu uita sa puna in albume amintirile de familieiProcesatorii de fotografii digitaleincep sa tureze motoarele la maximum, pe masura ce cresc vanzarile de camere foto digitale, telefoane mobile cu camera si alte asemenea echipamente care ii incurajeaza pe consumatori sa faca tot mai multe poze, din care unele ajung si in albumele de familie, pe hartie.

Din ce in ce mai multi romani folosesc camerele foto digitale sau chiar aparatele incluse in telefonul mobil, iar numeroasele poze realizate sunt stocate pe calculatoarele personale. Albumele online sunt si ele la mare cautare: e nevoie doar de o conexiune la Internet si cateva click-uri pentru a avea un album foto adevarat, care poate fi vizionat impreuna cu prietenii sau rudele. Cu toate acestea, oamenii nu au uitat de fotografia pe hartie, iar procesatorii de poze digitale sunt departe de a da faliment, asa cum anuntau acum cativa ani �evanghelistii� tehnologiei digitale.

Procesatorii de fotografii digitale sunt, in mare, aceiasi care transpuneau pe hartie pozele realizate pe film cu vechile aparate. Sunt si acum utilizatori care prefera pozele pe film, dar raman din ce in ce mai putini de la an la an. Apeland la noile tehnologii, procesatorii stiu acum sa printeze fotografiile digitale pe hartie, iar faptul ca atrag suficient de multi clienti le permite sa ofere preturi care sunt cu mult sub costurile unei imprimante foto pentru acasa, cu cartusele color aferente.

Atac pe Internet, diferentiere pe servicii

Urmarind sa atraga cat mai multi utilizatori, procesatorii de fotografii au doua variante pentru a-si forma clientela: fie sa realizeze servicii online, care pot fi accesate de pasionatii de Internet, destul de numerosi la ora actuala, fie sa apeleze la zonele cu cel mai mare trafic pietonal, la ora actuala marile centre de retail.
Exista si alternative, dar si servicii suplimentare speciale, oferite gratuit sau contra cost, astfel incat fiecare reuseste sa atraga clienti. De exemplu, sunt firme care preiau pozele de pe CD de la domiciliu si le aduc inapoi procesate, costurile fiind incluse in pretul fotografiei. Altii permit incarcarea fotografiilor pe Internet si apoi le livreaza acasa, in general contra cost. Rivalii lor permit incarcarea pozelor pe Net, dar fotografiile procesate le puteti ridica din magazinele favorite - Domo, Auchan, Carrefour, Diverta sau altele. Pe langa fotografiile obisnuite, pe diverse marimi, se pot realiza acum diverse alte obiecte, precum albume cu fotografiile imprimate pe pagini, caiete cu poze de familie, tricouri, cani sau sepci, toate infrumusetate cu pozele proprii. Preturile variaza, dar nu foarte mult. Evident, in ultima vreme prezenta in retail domina aceasta industrie, iar in spate se ascunde un cvasi-monopol.


Despre autor:

Saptamana Finaciara

Sursa: Saptamana Finaciara


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.