Google a anuntat finalizarea negocierilor de preluare a DoubleClick, liderul cautarilor online platind pentru ultima sa achizitie dublul sumei platita pentru preluarea YouTube

Google a preluat DoubleClick in cea mai costisitoare achizitie a sa Google Inc. a ajuns la un acord de preluare cu firma de publicitate online DoubleClick Inc., aceasta fiind cea mai costisitoare a liderului cautarilor online. Google va plati 3,1 miliarde de dolari cash pentru achizitionarea DoubleClick, dublu fata de cele 1,65 miliarde de dolari platiti pentru preluarea site-ului de gazduire online a fisierelor video YouTube.

Preluarea DoubleClick urmeaza sa fie finalizata pana la finalul acestui an dupa ce va primi acceptul autoritatilor concurentiale din SUA, potrivit informatiilor puse la dispozitie de catre Google. DoubleClick, care are aproximativ 1.200 de angajati, va deveni o divizie de sine statoare in cadrul Google.

DoubleClick ofera o platforma de cumparare si comercializare a spatiilor de publicitate online, precum si intrumente de analiza prin care advertiserii pot analiza rezultatele campaniilor dezvoltate pe Internet. Oficialii Google au precizat ca membrii retelei proprii AdSense vor beneficia de serviciile oferite de DoubleClick iar clientii companiei preluate vor putea de asemenea sa foloseasca serviciile specializate dezvoltate deja de Google.

Google va deveni prin preluarea DoubleClick liderul absolut al industriei publicitatii online. Google obtine deja venituri considerabil mai mari decat rivalii sai din plasarea mesajelor publicitare sub forma de text, iar preluarea DoubleClick ii va aduce o cota importanta sip e segmentul publicitatii online sub forma de bannere si videoclipuri (display-ads).

"Am realizat ca segmental de display-ads este mult mai mare decat am crezut initial", a declarat directorul executiv al Google, Eric Schmidt. "Ne-am schimbat strategia", a adaugat acesta. Piata gloabala a publicitatii online a crescut cu 36% anul trecut potrivit Merrill Lynch & Co., atingand o valoare de 28,8 miliarde de dolari conform Bloomberg. Anunturile publicitare contextuale legate de cautarea pe Internet au totalizat aproximativ 34% din totalul pietei, in timp ce segmentul de display-ads a avut o cota de 34%.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.