Site-ul "The New York Times" isi adapteaza publicitatea la gusturile cititorilor in functie de site-urile pe care acestia le viziteaza in ultimele 15 zile, iar Google a realizat un sistem automatizat prin care plaseaza bannere publicitare online, informeaza AFP.

Prin intermediul unor cookies, Tacoda (cea mai mare retea de publicitate din Statele Unite care studiaza comportamentul publicului) identifica vizitatorii site-ului "The New York Times" care, in ultimele 15 zile au vizitat, de exemplu, un site ce vinde masini. Presedintele-director general al Tacoda, Dave Morgan, a explicat ca atunci cand vizitatorii vor intra pe site-ul publicatiei pe ecran vor fi afisate reclame adaptate la preferintele lor, adica reclame la produse din domeniul auto.

Pe de alta parte, liderul mondial in cautarea de date prin internet, Google, a lansat publicitatea contextuala, un sistem care genereaza aparitia unui text publicitar pe o pagina web atunci cand utilizatorul ajunge cu mouse-ul in dreptul unui anumit cuvant. Google incaseaza 30% din retetele publicitare de pe internet la nivel mondial fata de 20%, cat incaseaza rivalul sau Yahoo.

Google utilizeaza deja un sistem automatizat care plaseaza bannere publicitare online, Google AdWords, si care permit publicitarilor sa cumpere orice cuvant-cheie doresc. Anunturile lor apar in lista de rezultate ale cautarilor atunci cand utilizatorii cauta cuvintele respective pe site-urile partenere ale Google.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.