RMT - Real Money Transaction sau Real-Money Trading a devenit o parte importanta a activitatilor desfasurate de comunitatile de jucatori online, fiind vizate tot mai frecvent de atacuri malware. RTM semnifica vanzarea de monede fictive, arme, armuri si accesorii folosite in jocuri pentru diverse sume de bani

Unii jucatori impatimiti considera tranzactiile RMT ca nefiind etice, desi sunt permise din punct de vedere legal.

Tranzactiile RTM anuale se cifreaza la sute de milioane de dolari. In decembrie 2004, Zachurm "Deathifier" Emegen, un australian in varsta de 22 de ani, a achizitionat o insula virtuala din cadrul jocului Project Entropia pentru 26.500 $. Insula, situata pe planeta fictiva Calypso, reprezenta o atractie pentru ceilalti jucatori, in ciuda unei usoare infestari cu mutanti.

Exemplul sau a fost urmat in noiembrie 2005 de John "Neverdie" Jacobs din SUA, care a cheltuit 100.000 $ pentru a cumpara o statie spatiala in cadrul aceluiasi joc. Acesta a declarat ca achizitionase anterior pentru 1000 $ o mica suprafata de teren in cadrul Project Entropia, care ii aducea deja venituri lunare de 450 $. Sumele proveneau de la alti jucatori, "vanatori" sau "mineri" care primeau dreptul de a exploata resursele existente in zona respectiva.

In 2001 jucatorii EverQuest au amenintat compania Sony cu un boicot general pentru interdictia de a tranzactiona personajele create si obiectele dobandite in cadrul jocului contra unor sume de bani. S-a estimat ca jucatorii obtineau in medie 3,42 $ pentru fiecare ora petrecuta online. Reprezentantii companiei Verant Interactive, in prezent detinuta de Sony Online Entertainment, a interzis licitatiile din cauza fraudelelor care aveau loc cu aceste ocazii.


Despre autor:

Sursa: Gecadnet.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.