Dupa 10 ani de existenta, DVD-ul primeste tot mai multe semnale ca sfarsitul dominantei sale se apropie, Internetul fiind inca o data principalul ‘vinovat’

Chiar daca era DVD-ului nu se va incheia in perioada imediat urmatoare, miscarile din piata ale gigantilor mondiali arata ca alte variante de comercializare si vizionare a formatelor video incep sa fie luate in seama. Un sistem de distributie foarte vast precum si o piata de desfacere mai mare comparativ cu cea a download-urilor reprezinta principalele atuuri ale DVD-ului in acest moment. Insa noile directii de dezvolatare ale furnizorilor de continut video aduc DVD-ul tot mai aproape de lista speciilor tehnologice pe cale de disparitie.

Wal-Mart, cel mai mare retailer din lume si in acelasi timp cel mai mare comerciant de filme din SUA a anuntat saptamana trecuta ca va introduce din 2007, pe site-ul propriu, un serviciu online de comercializare a productiilor video. Oficialii companiei au precizat ca desi in acest moment nu pot fi anuntati partenerii pe acest nou segment de afaceri, se poarta negocieri cu toate casele mari de productie, tehnologia fiind furnizata de Hewlett-Packard.

Un alt semn ca in viitor comercializarea filmelor se va face in principal prin intermediul Internetului este anuntul companiei BitTorrent privind comercializarea filmelor si a show-urilor TV pe siteul BitTorrent incepand cu luna februarie a anului viitor. BitTorrent, cunoscuta anterior ca fiind raiul celor celor care pot descarca filme fara a plati drepturi de autor, a precizat ca a incheiat deja acorduri cu opt companii media, printre care Century Fox, Paramount si MTV Networks.

Analistii estimeaza ca majorarea vanzarilor online a productiilor TV se va reflecta in curand in diminuarea celor de DVD-uri. Principala explicatie este data de rapiditatea cu care clientii unui magazin online pot viziona un film: productiile video vor putea fi vizionate imediat dupa scoaterea lor la vanzare pe Internet, fara a mai fi necesara perioada de asteptare pana cand filmul va ajunge pe suport DVD sau VHS intr-un magazin apropiat persoanei respective.

In plus, majoritatea caselor producatoare de filme au impus masuri de securitate foarte severe, prin care nu este posibila copierea productiilor dupa descare pe suport DVD. Chiar daca aceasta poate fi privit si ca un dezavantaj al productiilor video achizitionate online, in timp, suportul DVD va ajunge la un grad de utilizare la fel de redus precum cel al caseteleor video.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.