Site-urile ziarelor vor atrage mai multa publicitate decit versiunile tiparite abia peste sapte ani

Cu cei 500.000 de euro cistigati in 2006, paginile web ale ziarelor aduna de zece ori mai putin decit editiile ce ies de sub tipar si de 75 de ori mai putin decit televiziunile. Principala cauza a acestui fenomen este alocarea defectuoasa a bugetelor de publicitate, potrivit specialistilor in Internet si in publicitate online prezenti la sfirsitul saptaminii trecute la o masa rotunda pe tema tendintelor in publicitate, organizata de IDG Romania.
Fara continut specific

O mare parte din vina pentru veniturile reduse de pe piata online este, de asemenea, purtata, in opinia participantilor, de patronii ziarelor, care muta pur si simplu versiunea tiparita pe suportul web. "In loc sa profite de avantajele oferite de Internet - accesul rapid si gratuitatea -, ziarele se bazeaza pe tirajul fizic", a argumentat Marius Ghenea, presedintele companiei romanesti de distributie de produse IT&C FiT Distribution, citat de agentia NewsIn.

Conform trafic.ro, cele mai accesate site-uri de ziare sint gsp.ro, prosport.ro, evz.ro si libertatea.ro, fiecare avind un numar de vizitatori ce variaza intre 420.000 si 660.000 pe saptamina. "Un factor important in publicitate este si profilul vizitatorilor. Desi site-urile ziarelor 'Libertatea>> si 'Evenimentul zilei>> au acelasi numar de vizitatori, pagina tabloidului cistiga de cinci ori mai putin din publicitate, deoarece conteaza mult venitul si studiile utilizatorilor", a spus si Doru Panaitescu, director de vinzari ARBOmedia.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.