Al doilea factor care conduce la transmiterea WOM este recomandarea primita de la o alta persoana. Specialistii, publicitatea comerciala sau emisiunile TV, ziarele, revistele sau informatiile citite pe mediile sociale au un impact mai mic asupra transmiterii WOM mai departe, catre o alta persoana.
- Cine genereaza WOM: Factorii pozitivi sau negativi?
Ponderea celor care sunt, mai degraba, nemultumiti de produsele si serviciile existente este foarte mica (6% din total populatie). Interesant este faptul ca acestia sunt semnificativ mai mult generatori de WOM pozitiv atunci cand au o experienta placuta cu un produs, comparativ cu cei care sunt de cele mai multe ori multumiti de produsele si serviciile folosite (43% dintre cei nemultumiti impartasesc o experienta pozitiva imediat cu cineva si doar 32% dintre cei multumiti obisnuiesc sa faca acest lucru).
Mai mult de o treime dintre respondenti au generat multe sau foarte multe recomandari in ultimele 3 luni pe cel putin una dintre cele 10 categorii de produse si servicii analizate: autoturisme, economisire sau investire bani, amenajare sau decorare casa, mancare sau bauturi, locuri de petrecere a timpului liber in afara casei (restaurant, cinematograf, concerte, vacante etc), electronice/computere/tehnologie (TV, calculator personal, telefon mobil, aparat foto, etc), produse de ingrijire personala, imbracaminte/incaltaminte, servicii de sanatate si servicii de educatie/scoala.
Principalele marci pentru care se genereza WOM in Romania fac parte din urmatoarele categorii: produse alimentare si bauturi, produse de ingrijire personala si de ingrijire a gospodariei, tehnologie (electronice, computere), imbracaminte/incaltaminte si servicii de sanatate. Categoriile de produse pentru care se genereaza recomandari intr-o masura mai mica sunt autoturismele si serviciile/produsele de economisire sau investire a banilor.
Vans închide magazine și se aliază cu Valentino pentru a reveni pe...
"In general, romanii genereaza mai mult WOM pozitiv decat negativ, dar proportia celor care recomanda pozitiv sau negativ este diferita, in functie de categoria de produse din care face parte marca”, declara Andrei Canda, cercetator GfK Romania.
De exemplu, detergentii sau balsamul de rufe, electronicele si electrocasnicele, precum si produsele de ingrijire personala au generat WOM pozitiv de aproximativ 3 ori mai mult decat negativ, iar pentru categoria de autoturisme de 5 ori mai multe persoane au generat WOM pozitiv fata de cei care au generat discutii critice. Singura categorie unde a fost generat WOM negativ de semnificativ mai multe persoane decat cele care au generat WOM pozitiv este cea de economisire sau investitii.
Informatiile provin din studiul GfK Omnibus realizat in perioada aprilie-mai 2011 pe un esantion de 1656 de persoane. Rezultatele sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste.
Online sau offline: Care este mediul de carcoteala la romani?
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro