Federatia Romana a Jurnalistilor MediaSind face un apel catre opinia publica, dorind o implicare cat mai redusa a politicii in institutiile media.
In urma fiecarei schimbari de algoritm politic parlamentar care a avut loc dupa 1989, formatiunea majoritara si-a subordonat institutiile publice de radio si televiziune prin numirea presedintelui - director general. Astfel, au fost desemnati in aceasta functie uneori oameni politici, alteori oameni de cultura sau ziaristi care au activat in campanii electorale sau si-au exprimat public simpatia fata de un anumit partid. Aceste practici, care decurg chiar din lacunele Legii de organizare si functionare a societatilor de Radio si Televiziune, au condus, de cele mai multe ori, la numiri discretionare, provocand grave prejudicii financiare si de imagine celor doua institutii.

Pricncipalele consecinte ale implicarii politicii in media sunt pierderea credibilitatii Radioului si Televiziunii publice si scaderea audientelor, deoarece in perceptia publica, Radioul si Televiziunea sunt ale partidului aflat la putere.

Pentru a schimba aceasta situatie, Federatia Romana a Jurnalistilor MediaSind doreste o schimbare a conducerii celor doua societati publice de media, adresata direct Parlamentului Romaniei. Acest lucru se poate realiza prin modificarea configuratiei Consiliului de administratie din fiecare societate, pe modelul altor tari europene, care au scos politicul din aceasta ecuatie. De asemenea MediaSind cere o imbunatatire a Legii de organizare si functionare a SRR si SRTV si sprijin din partea colegilor din toata presa romaneasca, dar si din partea ascultatorilor si a telespectatorilor care doresc depolitizarea celor doua institutii si, implicit, intarirea lor.

Federatia Romana a Jurnalistilor MediaSind
reprezinta peste 9000 de membri din presa scrisa, radio, televiziune, edituri si tipografie si este membru cu drepturi depline al Federatiei Internationale a Jurnalistilor.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.