Bugetul local al Municipiului Bucuresti a fost privat, in 2008, de colectarea de taxe si impozite in valoare de aproximativ 20 milioane de euro, din cauza lipsei unor reglementari ale pietei de outdoor, sustin reprezentantii Clear Channel.

"Bugetul local al municipiului Bucuresti a pierdut cel putin 20 de milioane de euro, in conditiile in care numai primii patru jucatori ai pietei de outdoor au inregistrat incasari de 55 de milioane de euro, din care aproximativ 40 de milioane doar in Bucuresti. In tarile civilizate, unde spatiile publice sunt atribuite prin licitatie, 50% din aceste incasari ajung la bugetele locale. De aceea, ne e cu atat mai greu sa intelegem motivul pentru care Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu urmareste sa maximizeze veniturile la buget, mai ales in conditiile actuale de criza economica", spun cei de la Clear Channel.

Clear Channel se alatura, astfel, celorlalti contestatari ai intentiilor municipalitatii in privinta publicitatii stradale, printre care companii de profil si asociatii de locatari.

Unii contestatari spun ca, de fapt, scopul acestei initiative ar fi acela de a favoriza firma Euromedia, care detine spatii de publicitate in statiile RATB si, cel putin teoretic, ar urma sa castige noi clienti dupa interzicerea mesh-urilor pe cladiri . "Acest proiect are un singur scop: eliminarea publicitatii stradale, alta decat cea a Euromedia, din statiile RATB, firma usor apropiata de PDL. Si culmea: chiar consilierii PDL au promovat-o!", suna una dintre una dintre opiniile exprimate pe paginile de internet dedicate problemelor de interes public ce urmeaza sa fie dezbatute de autoritatile publice ale municipiului Bucuresti.

Consilierii PDL spun, insa, ca ipoteza favorizarii firmei Euromedia este nefondata. "Este o tampenie! Scopurile proiectului sunt legate de imaginea orasului si de faptul ca multe suporturi de tip plasa sunt amplaste ilegal pe cladiri", precizeaza consilierul Horatiu Tica, citat de NewsIn.

Amplasarea reclamelor pe monumentele din Bucuresti, interzisa

Reprezentantii Euromedia sustin, la randul lor, ca proiectul este binevenit. "Piata de outdoor are nevoie de reglementari si sustinem acest lucru. Odata intrate in vigoare, aceste reglementari nu pot decat sa aduca un beneficiu publicitatii stradale si imaginii Capitalei", spun cei de la Euromedia.

Locatarii sunt nemultumiti, la randul lor, ca ar putea pierde surse de finantare pentru intretinerea si reparatiile imobilelor, surse deloc neglijabile cata vreme, in 2008, numai Clear Channel, al treilea jucator de pe piata, a platit chirii in valoare de aproximativ patru milioane de euro catre asociatiile de proprietari.

Initiativa de interzicere a mesh-urilor pe cladiri apartine consilierilor PDL si are ca argumente principale estetica orasului, precum si faptul ca multe dintre suporturile publicitare de tip plasa nu au autorizatie de construire. Exceptie de la interdictie ar urma sa faca doar cladirile aflate in constructie, precum si cele in curs de renovare. In plus, reprezentantii PDL in CGMB au precizat, ca o parte a firmelor ce amplaseaza astfel de suporturi fac evaziune fiscala si nu au acordul asociatiilor de proprietari, pentru a-si amplasa mesh-urile pe blocuri. "Firmele se inteleg numai cu administratorul sau cu presedintele asociatiei de proprietari, fara a avea acordul locatarilor", spun consilierii PDL.

Tot in privinta publicitatii stradale, potrivit proiectului de hotarare privind aprobarea regulamentului local pentru autorizarea, construirea si amplasarea firmelor si reclamelor publicitare, reclamele pe monumentele din Bucuresti, fie ca acestea sunt cladiri sau ansambluri statuare, vor fi interzise. Edilii bucuresteni vor sa evite, astfel, situatii cum a fost aceea din 2008 cand Statuia Pompierilor, din apropierea Ministerului Apararii, a fost acoperit, in scop de reclama, cu o geanta gigantica Louis Vuitton.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.