Francezii reactioneaza cel mai bine la reclamele online, comparativ cu restul europenilor, avand o rata medie a accesarilor de 0.18%, fata de britanici, de exemplu, cu o rata de 0.13%, scrie presa britanica.
Potrivit studiului international Adtech, Germania se afla printre tarile cu un comportament temperat in ce priveste vizualizarea reclamelor. Dintre tarile cel mai putin consumatoare de reclame online se numara Suedia, Finlanda si Norvegia.

Rata accesarilor reclamelor online variaza considerabil in functie de perioada anului, dar si de zona de pe continent, informeaza NewsIn.

Prima concluzie generala a studiului este ca rata accesarilor relamelor online atinge varful spre finalul anului, in timp ce, odata cu trecerea sarbatorilor de iarna, utilizatorii de internet devin complet nepasatori in fata reclamelor de pe internet. Studiul a mai relevat si faptul ca reactia la vizualizarea unei reclame online variaza si in functie de dimensiunea acesteia, astfel ca majoritatea accesarilor sunt in cazul reclamelor tip pop-up si al celor la jumatate de ecran.

Totusi, in luna octombrie, europenii au preferat accesarea reclamelor tip skyscraper (reclama online mai inalta decat obisnuitele bannere verticale de 120x240). Studiul Adtech s-a desfasurat in perioada octombrie-decembrie 2008 si a analizat reclamele de pe 5.000 de site-uri.

Conform statisticilor, un an si jumatate din viata ni-l petrecem urmarind reclame...iar restul consumand ceea ce vedem in reclame. Traim intr-o lume in care mp3 Play-urile de 80 de Gb cu cristale Swarovsky, masinile cu 6 cilindri in linie, care ajung de la 0 la 100 de km/h in 5,4 sec, cocktailurile la hoteluri de 40.000 euro camera pe noapte si pantofii pentru nou-nascuti de la Timberland sunt nevoi create pe banda rulanta. Nevoi inventate fara ca oamenii sa aiba neaparat nevoie de ele.

Frédéric Beigbeder, scriitor si copywriter la agentia de publicitate Young and Rubicam, concediat in urma publicarii romanului "99 F", unul dintre romanele autobiografice, afirma ca si-a petrecut aproape toata viata mintind, atatand gelozia, durerea si nesatul, acestea fiind munitiile de care s-a folosit in creatiile sale publicitare. "Eu decretez ce este Adevarat, ce este Frumos, ce este Bun. Cu cat ma joc cu subconstientul vostru, cu atat veti fi mai supusi. Daca laud un iaurt pe peretii orasului vostru, va garantez ca o sa-l cumparati. Credeti ca veti discernamant, dar intr-o zi sau alta veti recunoaste produsul meu pe rafturile unui supermarket, si-l veti cumpara doar asa, ca sa-l gustati, cre-de-ti-ma!, imi cunosc eu schema."


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.