Destinat industriei de publishing, puternic afectata de recesiune, aparatul ar putea inlocui cu succes periodicele traditionale, sustin oficiali ai concernului media Hearst.

Cat o coala de hartie si la fel de usor de impaturit ca un ziar, e-readerul se va conecta wireless la internet si va putea deveni suportul portabil al stirilor cotidiene. Pentru inceput ecranul va fi monocrom, urmand ca versiunile ulterioare sa capete culori si sa poata afisa, de exemplu, fisiere video. Dupa cum au demonstrat in octombrie anul trecut, cand editia aniversara a Esquire a devenit prima revista cu o coperta realizata, partial, din hartie electronica, cei de la Hearst sunt deschisi la noile media care le pot revolutiona modelul de business si, totodata, felul in care accesam informatia.

In interviul care va aparea in numarul urmator al revistei Fortune, Kenneth Broffin - managerul diviziei interactive a Hearst -, nu a dat multe detalii concrete despre e-reader dar a subliniat ca se asteapta ca aparatele de acest tip sa aiba, in viitor, un rol foarte important. Concernul media a investit, de altfel, inca de la sfarsitul anilor '90, in compania E Ink, cel mai important producator de hartie electronica, a carei tehnologie e folosita si de Amazon, pentru Kindle sau de Sony, pentru Reader.

Aparatul despre care cei de la Fortune sustin, citand surse din interiorul Hearst Corp., ca are ecranul cat o foaie de hartie si conectivitate wireless, nu are inca un nume oficial dar ar putea fi lansat in decursul acestui an. Lansarea ar putea coincide cu momentul in care Hearst Corp., unul dintre cei mai importanti publisheri americani, avand in portofoliu proprietati media variind de la canale de televiziune la reviste ca Popular Mechanics sau Cosmopolitan, ar incepe sa perceapa taxe pentru continutul editorial considerat "premium".

Hearst Corp. se afla in momentul de fata intr-o ampla campanie de schimbari ("100 days of change") menite, dupa cum au anuntat executivii companiei la inceputul lunii februarie, sa provoace perceptia traditionala asupra publicatiilor Hearst si sa reinventeze modelul de business actual.

Daca publisherii ar intelege ca paradigma veche, in care se cheltuiesc sume imense pe hartie, tipar si distributie, nu mai functioneaza, ceea ce percepeam pana acum ca fiind media "moarta" (de colectionat) s-ar putea transforma intr-o experienta interactiva. Apeland la hartia electronica in locul celei traditionale, companiile ar reduce costurile editarii unui periodic cu pana la jumatate, putand totodata, avand in vedere ca un e-reader e conectat in permanenta la internet, sa-si geo-targeteze reclamele mult mai eficient si sa fidelizeze fiecare cititor in parte, adresandu-i-se personalizat.

Mediul digital si raspandirea e-readerelor ar putea salva multe publicatii de la disparitie, in contextul in care scaderea veniturilor provenite din publicitate pentru o industrie estimata global la 300 de miliarde de dolari ii obliga pe multi publisheri sa se retraga de pe piata.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.