Oferta de locuinte in ansamblurile rezidentiale din regiunile turistice se ridica la circa 1.500 de unitati. Preturile mai reduse ii determina pe cumparatori sa se indrepte spre achizitionarea unui apartament, in detrimentul unei case de vacanta la curte.

Cand vine vorba de achizitionarea unei a doua locuinte, cei mai multi dintre romani viseaza la o casa cocheta, cu o curte ingrijita, situata intr-un peisaj mirific.

In destinatiile turistice consacrate insa, preturile ridicate fac acest vis dificil de implinit. „Oamenii ar prefera o casa, dar, in ultima instanta, cumpara ceea ce isi permit”, recunoaste Roxana Savaliuc, expert evaluator in cadrul agentiei MediaCity.

„Vilele de vacanta sau casele la curte aflate in statiuni turistice sunt preferatele romanilor, dar, din cauza costurilor lunare mari la intretinere, romanii s-au reorientat spre apartamente de vacanta in complexuri rezidentiale noi, finalizate sau in curs de executie”, subliniaza si Titel Folea, director de marketing in cadrul Euroest.

2008, schimbare de directie pe second home

De altfel, spune reprezentantul companiei, topul optiunilor pentru proprietatile de vacanta s-a modificat substantial incepand cu anul 2008. Principalul element declansator al acestei schimbari majore de atitudine consta in consolidarea conceptului de apartament de vacanta de catre dezvoltatorii imobiliari.

Astfel, numarul de locuinte situate in cadrul ansamblurilor rezidentiale din regiunile turistice a ajuns la aproximativ 1.500 de unitati, estimeaza Folea. Aflate in diverse stadii de executie, aceste proiecte sunt situate in principalele statiuni montane, in special pe Valea Prahovei si in Brasov, dar si in statiunile de pe litoral.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.