Intr-un context al situatiei economice precar, retailerii au profitat de fiecare moment pentru a-si eficientiza vanzarile. Astfel, Campionatul Mondial de Fotbal si majorarea TVA-ului la 24% s-au transformat in adevarate varfuri de piata.

La nivelul intregului sector de produse electronice, cresterea de 1.3% (conform GfK TEMAX) nu este una spectaculoasa, totusi indica inca o data succesul activitatilor promotionale atunci cand vine vorba de produse TV.

Cele mai mari vanzari in categoria produselor electronice sunt aduse de televizoare.
Tehnologia incorporata in televizoarele plate s-a impus cu succes atat la nivel local, cat si la nivel global. Anul trecut, au fost vandute 238 de milioane de televizoare in toata lumea, iar in raportul Digital World 2010, GfK Retail and Technology estimeaza o cifra de 252 milioane de televizoare vandute la nivel global. Acelasi trend este valabil si pentru Romania, unde se asteapta ca vanzarile totale de televizoare plate sa depaseasca usor volumul atins in 2009, cu 5-10% rata de crestere. Vanzarile nu vor fi impulsionate doar de segmentele in crestere, precum televizoarele ce incorporeaza tehnologia LED, cu un consum mai mic de energie oferind in acelasi timp o calitate mai buna a imaginii sau tehnologia 3D, care desi inca in faza incipienta se afla in oferta fiecaruia dintre producatorii importanti de televizoare, ci si de catre cererea pozitiva venita din partea consumatorilor care cumpara pentru prima data un televizor plat.

Considerand rata de penetrare a televizoarelor cu ecran plat in jur de 10%, precum si scaderea vanzarilor de televizoare cu tub, piata romaneasca de televizoare plate are inca multe de oferit in termeni de crestere. Acum piata este dominata de modele cu diagonale mici sau medii; modelele de 26 inch si de 32 inch sunt cele mai potrivite pentru bugetele modeste ale consumatorilor romani, ceea ce le face sa fie intens promovate pe piata.

  • Ce oportunitati au gasit retailerii?

Din acest punct de vedere, Campionatul Mondial de Fotbal poate fi un bun exemplu. Pe fondul instabilitatii politice, al pesimismului economic si al promotiilor semnificativ mai reduse decat acum doi ani, impactul Campionatului Mondial de Fotbal din iunie 2010 nu a fost atat de mare precum cel al Campionatului European de Fotbal din iunie 2008. Totusi, primele trei saptamani ale Campionatului au adus preturi de ocazie pentru modelele cu diagonala de 32 de inch, fiind asociate si cu o crestere a vanzarilor. In ansamblu, performanta pe piata televizoarelor LCD din iunie 2010 a fost cu 60% mai buna decat cea inregistrata in aceeasi luna a anului trecut.
Citeste si:
Eva Kaili a fost demisă din funcția de vicepreședintă a...
Eva Kaili a fost demisă din...

Cel mai mare volum al vanzarilor a fost atins in saptamana 26 (28 iunie- 4 iulie), mai specific in ultimele zile ale lunii iunie, cu scurt timp inaintea majorarii TVA-ului care a avut loc la 1 iulie. Vestile privind cresterea TVA-ului la 24% si in consecinta cresterea preturilor au influentat opinia publica in directia concretizarii imediate a unor achizitii. Acest lucru arata inca o data ca desi cererea este prezenta pe piata, efectele recesiunii economice il fac pe consumator sa-si amane achizitiile importante. De asemenea, se poate observa si sensibilitatea crescuta a consumatorului roman la anumiti stimuli precum promotiile, ofertele avantajoase si la produsele cu un raport calitate-pret ridicat.
In mod paradoxal, saptamanile de dupa cresterea TVA-ului nu au adus imediat si preturi semnificativ mai mari pe rafturi, demonstrand faptul ca impactul acestei masuri economice nu este unul considerabil la acest nivel si ca n-ar trebui sa inhibe foarte mult viitoarele achizitii de pe piata de televizoare.

Citeste si:
De ce a decis Oana Lis să se retragă din televiziune: „Mă prinsese...
De ce a decis Oana Lis să se...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.