Un nou raport privind "Obstacolele in calea comerțului electronic", prezentat astazi de Meglena Kuneva, comisarul UE pentru protectția consumatorilor, demonstreaza popularitatea din ce in ce mai mare de care se bucura cumparaturile on-line in UE, insa avertizeaza ca obstacolele in calea comertului transfrontalier franeaza dezvoltarea acestora.

Raportul publicat astazi prezinta o analiza detaliata a tendintelor actuale in materie de comert electronic in UE, inclusiv in functie de tara, produsele cumparate cel mai frecvent si tipul de obstacole cu care se confrunta consumatorii si intreprinderile on-line. Intre 2006 si 2008, procentul de consumatori din UE care au cumparat cel putin un articol pe internet a crescut de la 27% la 33%.

Aceste valori medii nu ilustreaza imensa popularitate de care se bucura cumparaturile on-line in tari cum ar fi Regatul Unit, Franta si Germania, in care peste 50% dintre utilizatorii de internet au efectuat cumparaturi on-line anul trecut. In tarile nordice (Danemarca, Suedia, Norvegia, Finlanda si Islanda), procentul de utilizatori de internet care au cumparat produse si servicii on-line a fost de 91% in 2008. Tari precum Italia si Spania reprezinta, de asemenea, piete cu o crestere rapida.

In pofida acestei tendinte privind pietele nationale cu o crestere rapida, procentul reprezentat de cumparaturile transfrontaliere on-line ramane scazut, si anume doar 7% in 2008 (in comparatie cu 6% in 2006). Raportul avertizeaza ca numeroase obstacole – lingvistice, practice si de reglementare, precum si probleme importante privind lipsa de incredere – incetinesc dezvoltarea cumparaturilor on-line in UE.

"Consumatorii au foarte multe de castigat de pe urma internetului. El extinde dimensiunea pietei in cadrul careia acestia isi efectueaza tranzactiile si permite accesul consumatorilor la un numar mai mare de furnizori si la mai multe posibilitati de alegere. Internetul face posibila comparatia intre produse, furnizori si preturi la un nivel fara precedent. Se prefigureaza o generalizare a utilizarii internetului pentru cumparaturile cu amanuntul. 150 de milioane de consumatori efectueaza deja cumparaturi on-line, desi doar 30 de milioane efectueaza cumparaturi intr-o alta tara. Trebuie sa ne asiguram ca adoptarea platformei internet nu va fi incetinita in mod inutil din cauza incapacitatii de a elimina obstacole importante in materie de reglementare sau de a aborda probleme importante referitoare la increderea consumatorilor", a conchis Comisarul UE.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.