CEC Bank a blocat mai multe carduri ale clientilor dupa ce a primit notificari ca este posibil ca anumite informatii sa fi fost compromise la nivelul unei baze de date internationale, a anuntat miercuri banca.

UPDATE:

Tentativa de frauda la nivel internațional de pe cardurile emise de o serie de institutii financiare se datoreaza unei brese de securitate in sistemul informatic al unui procesator european de carduri. Surse din mediul bancar spun ca este vorba doar de o alerta de preventie la nivel international, cardurile atacate apartinand atat platformelor Visa cat si Mastercard, scrie Capital

Pentru a proteja disponibilitatile banesti ale clientilor si in conformitate cu prevederile contractuale, CEC Bank a blocat mai multe carduri si va reemite altele fara costuri pentru clienti.

"Banca a primit sesizari oficiale conform carora informatiile aferente unui numar de carduri emise de institutii financiare din Romania si din strainatate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internationale. In scopul protejarii disponibilitatilor banesti ale clientilor si in conformitate cu prevederile contractuale, CEC Bank a aplicat masura de blocare si re-emitere card si cod PIN, fara cost, pentru un numar de carduri din portofoliul propriu", informeaza banca.

Ne cerem scuze pentru inconvenientele create, dar in conformitate cu cele mai sus mentionate, actiunea are ca scop protejarea clientilor bancii in fata unor eventuale pierderi financiare.

Mentionam ca atacul nu a vizat doar cardurile CEC Bank si nu se datoreaza eventualelor vulnerabilitati ale sistemului operat de banca. Disponibilitatile banesti ale clientilor nostri sunt in siguranta".

  • „ S-a deschis o ancheta in acest sens si lucram indeaproape cu bancile pentru a ne asigura ca posesorii de card sunt protejati. Intrucat ancheta este in curs de desfasurare, nu putem oferi mai multe informatii in acest moment. In cazuri ca acesta, rolul nostru este de a sprijini investigatia derulata si de a proteja detinatorii de carduri. Posesorii de carduri trebuie sa fie atenti la conturile lor si sa raporteze bancii emitente orice activitate suspecta sau neobisnuita. Posesorii de carduri care sunt victime inocente ale fraudei isi vor primi banii inapoi, in conformitate cu termenii si conditiile bancii care le-a emis cardul", spus Catalin Cretu, conform Wall-Street.ro
Citeste si:
O asistentă româncă a furat cardurile mai multor pacienți...
O asistentă româncă a furat...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.