Pe fondul crizei, angajatii din companiile romanesti sunt mai receptivi la pachetele promotionale oferite de restaurante, pentru masa de pranz. Oferte precum “happy hour” sau “meniul zilei” ii ajuta pe corporatisti sa isi micsoreze nota de plata, dar musca din profitul restaurantelor.

Numarul angajatilor care iau pranzul in oras a ramas constant de la intrarea in recesiune, insa comportamentul acestora s-a schimbat odata cu reducerile salariale, potrivit lui Dragos Petrescu, proprietarul lantului City Grill, conform Wall-Street. “Oamenii sunt mult mai receptivi la pachete promotionale in defavoarea produselor independente pentru masa de pranz”, spune seful City Grill.

  • Cat cheltuie corporatistii pentru masa de pranz?

Apetitul pentru oferte speciale si promotii a dus la o scadere a notei de plata fata de anii 2007-2008. “Suma medie cheltuita de un corporatist la masa de pranz este de 5 pana la 7 euro (intre 20 si 30 de lei), in scadere cu 20% fata de perioada dinaintea crizei”, afirma Petrescu.

Intr-adevar, “la fata locului”, majoritatea celor care au iesit la masa de pranz au un buget limitat, in care este musai sa se incadreze. “Peste jumatate dintre cei care iau masa de pranz aleg meniul de 19,9 lei. Chiar si cei care vor altceva, foarte rar depasesc suma de 30 lei pentru masa de pranz”, mai spune chelnerita restaurantului de langa Charles de Gaulle. Meniul gandit special pentru angajatii companiilor din zona cuprinde o ciorba, felul principal, garnitura si o salata.

“Vin aici de luni pana vineri si cheltui, in medie, 25 lei pe zi, pe care nu prea il depasesc. De cele mai multe ori iau meniul de 19,9 lei si o cafea sau o bautura racoritoare. Principalul motiv pentru care ies in pauza de pranz este socializarea cu colegii mei”, spune Alex, angajat al Raiffenisen Bank.

La parterul cladirii de birouri Charles de Gaulle Plaza, cafeneaua City Café vine, de asemenea, cu oferte “de criza” pentru corporatistii mai comozi si care nu vor neaparat o masa calda: sanwich-uri cu preturi cuprinse intre 7 si 13 lei, salate de la 8,5 pana la 12 lei sau 10 lei pentru un desert. “Vin aici de 2-3 ori pe saptamana si imi iau un sandwish si o bautura pe care platesc circa 15 lei”, spune Teodora, care lucreaza in cadrul Vodafone Romania.

Tot dupa promotii fug si angajatii companiilor care isi au sediul in cladirile de birouri din Novo Park Business Center. “Cea mai cautata oferta este “happy hour”, perioada a zile in care poti manca cu circa 15 lei.”, spune si Ana, angajat al trustului de presa Ringier.

Citeste si:
Microsoft vrea sa castige lupta impotriva cancerului
Microsoft vrea sa castige...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.