In perioada de boom economic inregistrata in 2007 si la inceputul anului 2008, pentru un proaspat absolvent sau chiar pentru studentii in an terminal, gasirea unui loc de munca dupa efectuarea unui stagiu de training la respectiva companie era un eveniment firesc. Acum, dupa trei trimestre de turbulente economice, trainingurile propuse de companii nu mai aduc cu usurinta un job pentru studenti.
Internship-urile nu mai reprezinta o rampa de lansare pentru tineri “Stiu persoane care, in anii trecuti, au aplicat pentru un internship si, ulterior, au fost remarcati si ofertati sa lucreze acolo. Insa, anul acesta, din cauza crizei despre care se tot vorbeste, nu cred ca voi reusi sa ma fac remarcata atat de repede. E competitie puternica pe locuri putine”, spune Eliza Pahontu, studenta in an terminal la Academia de Studii Economice (ASE), prezenta la un eveniment de promovare a programelor de internship.

Sesiunile de internship oferite de companii presupun prezenta studentului pe o perioada determinata, in regim full-time. In acest timp studentul va acumula informatii de baza despre activitatea, portofoliul si proiectele companiei si va incerca sa inteleaga cultura organizationala a acesteia. Pe parcursul perioadei de pregatire, compania va decide daca va remunera sau nu studentul.

Dupa ce in anul 2008 universitatile romanesti au scos pe piata doua generatii de absolventi, in urmatoarea luna un nou val de licentiati va incepe sa bombardeze specialistii in resurse umane cu CV-uri, sperand sa-si gaseasca un post remunerat, spun ei, decent. Pana la gasirea unei slujbe insa, cel mai sigur pas este angajarea intr-un program de internship de trei luni, care, in majoritatea cazurilor, este remunerat.

Situatia economica actuala restrange posibilitatea companiilor de a crea noi posturi, la nivel entry, insa aceasta tendinta nu se va mentine pe o perioada lunga de timp. In aceste conditii, devine necesar si chiar profitabil pentru companii sa investeasca timp si sa ofere informatii absolventilor care inca nu au luat contact cu mediul de business, fara a-i angaja imediat, spun specialistii in recrutare.

In cazul unui internship de cateva luni, ambele parti beneficiaza de anumite avantaje: studentii acumuleaza informatii si duc la capat proiecte pentru care compania ii remunereaza mai putin fata de actualii angajati.

“Prin oferirea unor pozitii de internship, companiile participante investesc in educatia tinerilor, deci aceasta activitate este mai mult legata de responsabilitatea sociala a companiilor si mai putin de ocuparea unor pozitii vacante in momentul respectiv”, spune Cristina Ionescu, project manager al programului Start Internship Romania, aflat la a doua editie. In anul 2008, peste 4.000 de studenti si 62 de companii s-au implicat in Start Internship, dar managerul proiectului a declarat ca nu s-au facut cercetari pentru a afla cati dintre acestia au fost ulterior angajati.

Ionescu mentioneaza ca remunerarea participantilor la program ramane la latitudinea fiecarei companii in parte. Daca oportunitatea de angajare nu este oferita imediat, studentii raman in baza de date a companiilor si, in momentul in care apar pozitii vacante, cei care s-au remarcat in perioada internshipului vor fi chemati la un interviu.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.