Sesiunile de internship oferite de companii presupun prezenta studentului pe o perioada determinata, in regim full-time. In acest timp studentul va acumula informatii de baza despre activitatea, portofoliul si proiectele companiei si va incerca sa inteleaga cultura organizationala a acesteia. Pe parcursul perioadei de pregatire, compania va decide daca va remunera sau nu studentul.
Dupa ce in anul 2008 universitatile romanesti au scos pe piata doua generatii de absolventi, in urmatoarea luna un nou val de licentiati va incepe sa bombardeze specialistii in resurse umane cu CV-uri, sperand sa-si gaseasca un post remunerat, spun ei, decent. Pana la gasirea unei slujbe insa, cel mai sigur pas este angajarea intr-un program de internship de trei luni, care, in majoritatea cazurilor, este remunerat.
Situatia economica actuala restrange posibilitatea companiilor de a crea noi posturi, la nivel entry, insa aceasta tendinta nu se va mentine pe o perioada lunga de timp. In aceste conditii, devine necesar si chiar profitabil pentru companii sa investeasca timp si sa ofere informatii absolventilor care inca nu au luat contact cu mediul de business, fara a-i angaja imediat, spun specialistii in recrutare.
In cazul unui internship de cateva luni, ambele parti beneficiaza de anumite avantaje: studentii acumuleaza informatii si duc la capat proiecte pentru care compania ii remunereaza mai putin fata de actualii angajati.
“Prin oferirea unor pozitii de internship, companiile participante investesc in educatia tinerilor, deci aceasta activitate este mai mult legata de responsabilitatea sociala a companiilor si mai putin de ocuparea unor pozitii vacante in momentul respectiv”, spune Cristina Ionescu, project manager al programului Start Internship Romania, aflat la a doua editie. In anul 2008, peste 4.000 de studenti si 62 de companii s-au implicat in Start Internship, dar managerul proiectului a declarat ca nu s-au facut cercetari pentru a afla cati dintre acestia au fost ulterior angajati.
Ionescu mentioneaza ca remunerarea participantilor la program ramane la latitudinea fiecarei companii in parte. Daca oportunitatea de angajare nu este oferita imediat, studentii raman in baza de date a companiilor si, in momentul in care apar pozitii vacante, cei care s-au remarcat in perioada internshipului vor fi chemati la un interviu.
Despre autor:
Citeste articolul integral in Wall-Street
Sursa: Wall-Street
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Marcel Ciolacu, susținător al Gabrielei Firea la PMB: Gabi, îți promit că îți...
Sursa: wall-street.ro