Marfurile produse in tara au inregistrat scaderi importante de pret. Cele mai mari scaderi de tarife sunt pentru servicii, cu exceptia celor exprimate in euro, si in sectorul constructiilor.

In transportul aerian, criza a fost chiar benefica pentru calatori, dar nu si pentru companiile aeriene. Astfel, de la inceputul anului, biletele de avion s-au ieftinit cu circa 30% fata de anul trecut, ca urmare a promotiilor introduse de companiile clasice de transport aerian, potrivit Soranei Moldoveanu, directorul general al companiei BCD Travel.

Tot pe segmentul turism, in acest an vor fi favorizati hotelierii si proprietarii de pensiuni din Romania. Din cauza deprecierii leului in fata monedelor internationale, multor romani nu le va mai conveni sa-si petreaca vacanta in strainatate si vor prefera sa mearga in concediu in Romania, spun operatorii din turism.

La capitolul retail, lucrurile stau bine mai mult pentru comercianti si producatori, decat pentru cumparatori. Preturile la alimente nu au scazut, ba chiar s-au majorat cu circa 10% la unele dintre ele, ca urmare a deprecierii leului in fata euro. In schimb, au crescut foarte mult vanzarile de produse alimentare produse sub marca proprie.

Acest lucru este benefic pentru fabricile romanesti de alimente si bunuri de larg consum, deoarece aceste branduri sunt produse, in general, in tara noastra.

Carburantii, cu 20% mai ieftini

Declinul pietei auto a avut un puternic efect asupra preturilor carburantilor, ca urmare a scaderii consumului. Astfel, daca titeiul avea in iulie 2008 o cotatie de 147 de dolari pe baril, reculul din a doua parte a anului a adus pretul barilului la 50 de dolari, dupa minime de sub 35 de dolari la inceputul anului.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.