Taxa auto creste in medie cu 10% la Euro 4 si Euro 3, scade cu 60-90% la Euro 2, Euro 1 si non-euro-2.

Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicata sub forma timbrului de mediu, cu o formula de calcul diferita, care conduce la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro, scrie MEDIAFAX.

Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro.

Cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual, mergandu-se pe ideea ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic.

Taxa va ramane la aceleasi cote pentru masini Euro 5, in timp ce pentru Euro 6, masini hibride si electrice, nu va fi platit nimic.

Exemple:

  • Pentru o masina Dacia Duster Euro 5 de 1461 cmc , fabricata in 2012, taxa de platit va scadea de la 164 euro la 119 euro.
  • Pentru un Volkswagen Golf 1390 cmc Euro 4, fabricata in intervalul 2001-2003, taxa va creste de la 147 euro la 264 euro.
Timbrul de mediu va fi calculat in principal in functie de emisia de CO2, luat in calcul in intregime pentru timbru fata de 30% in legea in vigoare, inscrisa in cartea de identitate a masinii sau documentele de omologare. Timbrul va fi platit o singura data, la prima inmatriculare pe piata din Romania sau la prima transcriere.

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.