Constructorul de automobile Dacia isi va suspenda activitatea pe o perioada de doua saptamani, in intervalul 26 ianuarie - 8 februarie 2009, ca urmare a cererii slabe, productia urmand sa fie reluata incepand cu data de 9 februarie 2009.

Aproximativ 11.000 de salariati, dintr-un total de aproape 14.000, s-au intors luni la serviciu dupa o vacanta fortata de o luna, insa au fost anuntati de catre conducerea societatii ca vor lucra doar doua saptamani, dupa care productia va fi suspendata pentru inca doua saptamani, in intervalul 26 ianuarie - 8 februarie. Decizia de a sista din nou productia a fost luata ca urmare a scaderii pietelor auto, in special a celei din Romania, iar angajatii care intra in somaj tehnic primesc 85% din salariul brut, a anuntat, luni, producatorul de automobile, potrivit Wall-Street.

Inca 300 de angajati cu contracte temporare vor ramane fara locuri de munca in ianuarie

In acelasi timp, administratia uzinei a anuntat ca inca 300 de angajati de la uzina Dacia ale caror contracte pe perioada determinata expira in luna ianuarie vor ramane fara locuri de munca, dupa ce, in luna decembrie, au plecat din societate alti 620 de oameni cu contracte temporare. In plus, conducerea Dacia ia in calcul varianta de a suprima unul din cele trei schimburi de lucru daca situatia nu se va imbunatati in urmatoarele luni, transmite NewsIn.

Francois Fourmont, directorul general al uzinei de automobile Dacia, a precizat ca la nivelul lunii decembrie s-au inregistrat doua recorduri negative care au avut impact asupra vanzarilor de autoturisme autohtone. "S-au inregistrat la nivelul lunii decembrie doua recorduri. O scadere record a pietei auto, cu 55% fata de 2007. Al doilea record ar fi al numarului de vehicule de ocazie importate, 54.000 de vehicule de ocazie importate in Romania, aproape cat totalul pe 2007", a afirmat Fourmont.

Directorul general a mai spus ca in prezent clientii "sunt in asteptare", pentru ca situatia nu este foarte clara in legatura cu ordonanta din 15 decembrie legata de taxa de poluare si pentru ca programul Remat pentru 2009 nu a inceput inca.

El a mai spus ca este foarte important ca autoritatile romane sa ia masuri pentru a proteja producatorii si furnizorii din industria auto. "Sperantele noastre au in vedere si furnizorii nostri de la Dacia, care se confrunta de asemenea cu probleme, legate in primul rand de lipsa de fonduri. Asa cum si in Statele Unite, in Franta, Anglia, Germania, Spania, Rusia au fost luate seturi de masuri pentru a proteja industria auto si furnizorii, este foarte important ca si autoritatile romane sa ia in considerare si sa vada ce masuri pot fi luate pentru a proteja producatorii si furnizorii", a precizat Fourmont.

Directorul uzinei Dacia spera ca situatia societatii sa se amelioreze in primavara, astfel incat sa nu fie nevoie sa se renunte la un intreg schimb de productie. "In prezent nimeni nu poate sa faca niciun fel de previziune. Sa speram ca situatia se va ameliora in primavara. Prin urmare, incercam sa ne adaptam prin perioade de oprire temporara a activitatii si incercam sa nu apelam la masuri mai drastice, cum ar fi aceea a suprimarii unui intreg schimb. In contextul in care deja lucram doua saptamani si doua saptamani stam acasa, e oarecum logic sa ne gandim si la scenarii mai grave de atat", a mai spus directorul general.

Sindicatul Automobile Dacia organizeaza marti, la ora 12.00, un miting pe platoul din fata Casei de Cultura a Sindicatelor din Mioveni, cerand protejarea locurilor de munca din industria constructoare de masini, mentinerea taxei de poluare si protejarea brandului national Dacia, potrivit NewsIn. SAD ii cheama la aceasta actiune pe toti cei care sunt membri ai acestui sindicat, angajati de la Dacia si de la furnizori ai uzinei, dar si pe locuitorii din Pitesti si Mioveni si din localitatile limitrofe.

Liderul Sindicatului Automobile Dacia, Nicolae Pavelescu, a declarat ca aceasta criza nu poate fi depasita fara un program coerent anticriza, intocmit de conducerea uzinei, Guvern si autoritati locale. "Suntem intr-o criza pe care muncitorii de la Dacia au simtit-o in plin inca de la sfarsitul anului trecut si inceputul lui 2009. Fara un program coerent anticriza, facut impreuna cu cei din conducerea societatii, Guvernul Romaniei si cu autoritatile locale, nu cred ca vom depasi aceasta criza" a spus Pavelescu.

Tot marti, la ora 14.00 au fost invitati la sediul SC Automobile Dacia SA membri ai Guvernului, presedintele Consiliului Judetean Arges, parlamentarii PSD si PDL Arges, precum si primarii din Pitesti si Mioveni, pentru a identifica solutii pentru uzina de automobile.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.