Tipoholding SA, firma apartinind vicepresedintelui UDMR Kerekes Gabor, este singura care indeplineste fara emotii cerintele Companiei de Autostrazi pentru tiparirea a 23 de milioane de roviniete.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) si-a anuntat recent intentia de a achizitiona pentru 2008-2009 pina la 23 de milioane de roviniete cu o valabilitate de o zi, sapte zile si o luna si maximum 8,5 milioane de roviniete de un an, valoarea estimata a contractului fiind de 47,22 milioane de lei, inclusiv TVA.

Pentru a se califica, firmelor li s-au pus mai multe conditii. Acestea trebuie sa faca dovada ca au livrat in ultimii trei ani minimum trei milioane de roviniete pentru autoturisme sau, daca nu, aceeasi cantitate de produse similare. Daca nu au mai facut roviniete, „produsele similare“ trebuie sa fi avut un anumit tip de holograma, sa fi fost inseriate la rezolutie ridicata si sa fi avut cod de bare, realizat tot la rezolutie ridicata.
Publicitate

Compania accepta combinatii ale acestor produse, punind conditia sa fi fost realizate in serii de cel putin trei milioane de bucati.

Singurul participant potential care indeplineste cerintele fara emotii este firma Tipoholding SA din Cluj, pentru ca este singura care a tiparit roviniete in ultimii cinci ani. Aceasta ii are printre actionari pe vicepresedintele executiv al UDMR pe probleme economice, Kerekes Gabor (care detine 23% din actiuni) si, indirect, pe Dinu Patriciu, care are peste jumatate din titlurile tipografiei Garamond, actionara cu 1% la Tipoholding.

Firma clujeana a derulat toate contractele CNADNR cu roviniete de la aparitia acestora, din 2003, sprijinita si de CNADNR. Ultima oara, in luna octombrie, CNADNR a acceptat de la Tipoholding o oferta de aproape 900.000 de lei pentru realizarea a aproximativ 2,3 milioane de roviniete, desi aceeasi firma ceruse, initial, pentru aceleasi produse, putin peste 300.000 de lei.

Viitoarea rovinieta va fi mult mai complexa decit cea actuala, potrivit modelelor indicate in caietul de sarcini. Aceasta nu va mai avea clasica forma rotunda, ci patrata, va fi alcatuita din doua parti - matca si cupon, una pastrata la bordul masinii, va mai avea serie si cod de bare.

Caietul de sarcini mai abunda in detalii tehnice de amanunt pentru realizarea rovinietelor si e formulat intr-un adevarat limbaj de specialitate. Complexitatea cerintelor si a limbajului determina participantii sa afirme ca documentatia a fost facuta de specialisti, cel mai probabil de la una din firmele favorite.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.