Piata fuziunilor si achizitiilor (M&A) a explodat in 2007, iar vanzarea unui pachet de actiuni din agentia de turism Happy Tour catre fondul de investitii GED Eastern Fund II a spart gheata tranzactiilor in turismul romanesc. Ce va insemna anul 2008 pentru antreprenorii din turism: consolidare sau vanzare?
Turismul pe masa preluarilor: Cine mai vinde in 2008? Proprietarii de agentii de turism si bancherii de investitii contactati de Wall-Street au opinii diferite privind traseul pietei turistice romanesti in acest an.

Contextul: Cea mai mare agentie de turism, vanduta

In decembrie anul trecut, GED Eastern Fund II a decis sa isi canalizeze a cincea tranzactie de pe piata autohtona spre turismul romanesc, cu un potential de crestere estimat la 15-20% anual, in conditiile in care cerintele din turism devin tot mai sofisticate.

“Fondul de investitii GED a pariat pe acest sector datorita cresterii explozive din ultimii ani. In acest moment, cresterea economiei romanesti atrage in tara multe companii multinationale in paralel cu dezvoltarea companiilor nationale”, motiva Robert Luke, director general GED, alegerea Happy Tour, in prezent cea mai mare agentie de turism din Romania, conform cifrei de afaceri, estimata in 2007 la 45 milioane de euro.

Fondul de investitii spaniol GED Eastern Fund II, cu resurse in valoare de 150 milioane de euro, a fost infiintat in aprilie 2005 si are deja patru participatii in Romania, printre care o participatie la compania de paza si securitate Rosegur (fostul Dragon Star Guard).

Unii antreprenori resping orice oferta de preluare

Directorul general Happy Tour, Nicolae Demetriade , a declarat ca GED nu a fost singurul fond de investitii interesat de companie. Au mai existat inca trei oferte, pe care omul de afaceri le-a respins. “Probabil ca cei care nu au reusit acum cu noi, vor fi interesati sa discute cu alte agentii de turism. Sigur vor mai aparea si alte investitii in turism”, concluziona Demetriade, numind Romania o “destinatie viitoare” in perioada urmatoare.

Antonio Nitu, director general Aerotravel , considera ca fragmentarea industriei, marcata de sutele de agentii de turism, afaceri de familie, impiedica in oarecare masura tranzactii majore de genul Happy Tour, insa aceasta posibilitate nu este exclusa .


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.