Loteria Romna este cel mai valoros brand din Romnia, estimat la 35 milioane euro, si ocupa locul 758 intr-un clasament european care cuprinde 3.000 de marci, se arata intr-un studiu prezentat de Institutul European pentru Studierea Brandurilor din Viena

Raportat la primele zece marci din Romania, a caror valoare totalizeaza 86 milioane de euro, industria jocurilor de noroc, reprezentata de Loteria Romana, are o contributie semnificativa, respectiv 42%, fiind urmata de industria bunurilor de consum (16%) si de utilitati (16%). Capacitatea brandurilor de a contribui la dezvoltarea economica a Romaniei este ilustrata de relatia intre Produsul Intern Brut (PIB) pe cap de locuitor si raportul intre valoarea cumulata a primelor zece branduri din Romania si PIB. In functie de acest criteriu, Romania se plaseaza pe locul 24 in Europa, in conditiile in care raportul intre valoarea primelor zece branduri din Romania si PIB este de 0,05%, iar PIB pe cap de locuitor se ridica la 12.986 euro. PIB a fost calculat la paritatea puterii de cumparare, conform datelor publicate de Banca Mondiala in iulie 2007. In clasamentul european prima pozitie revine marcii finlandeze Nokia, estimata la 32,3 miliarde de euro, pe locurile urmatoare figurind LVHM (29,8 miliarde de euro), Unilever (25,1 miliarde de euro), Telefonica (23,8 miliarde de euro) si Vodafone (22.550 miliarde de euro). "Brandurile atrag multi bani - viitorul Europei depinde de branduri puternice", a declarat Gerhard Hrebicek, seful departamentului de cercetare si director executiv al Institutului din Viena. Astfel, brandurile asigura prosperitate economica, locuri de munca si identitate nationala, se spune intr-un comunicat al Institutului European.

Finlanda si Elvetia, cele mai valoroase branduri

Finlanda, cu un procentaj de 31,14% si Elvetia, cu un procentaj de 26,13%, inregistreaza cea mai mare valoare a celor mai bune zece branduri raportata la PIB, in timp ce Romania (0,05%), Bulgaria (0,48%) si Rusia (1,13%) se plaseaza pe ultimele locuri. In Romania, cele mai multe branduri se regasesc in sectorul de utilitati, urmat de industrie si retail. La polul opus se situeaza segmentele jocurilor de noroc si de logistica. Studiul european a fost realizat de Novomatic AG si Raiffeisen, fiind prezentat de catre Institutul European pentru Studierea Brandurilor din Viena (European Brand Institute in Vienna). La realizarea acestuia au fost incluse brandurile a peste 3.000 de companii din 24 de tari si 16 industrii.


Despre autor:

Sursa: 7plus.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.