Val Voicu, directorul de marketing al agentiei Imedia, una dintre cele mai puternice companii care activeaza pe Internetul romanesc, si-a anuntat recent demisia, alegand sa inceapa o noua “aventura” la conducerea companiei specializata pe comunicare pe internet AdEvolution

"Estimam ca AdEvolution va detine peste 70% din piata pana la sfarsitul anului., iar aceasta cota de piata va creste la anul inevitabil," a declarat in exclusivitate pentru Wall-Street Val Voicu. Aceasta preconizare se traduce printr-o crestere a veniturilor AdEvolution pentru 2007 de pana la 12-13 milioane de dolari.

El va gestiona un portofoliu de peste 100 de site-uri, extensiile pe web ale multor branduri din mass-media din Romania, dar si publicatiile online editate de grupuri care s-au dezvoltat exclusiv online precum Imedia, Vodanet, INTERNET CORP. "Suntem practic cea mai puternica retea de situri din Romania insa nu acesta este elementul nostru forte," apreciaza directorul general al companiei AdEvolution.

Printre siteurile din portofoliu se numara paginile de Internet ale televiziunilor Antena 1, Antena 3, cele ale publicatiilor Saptamana Financiara, Jurnalul National, GSP, Gandul, precum si publicatia de business online Wall-Street si site-ul de stiri online 9AM. El a mai declarat ca noua companie se va ocupa pe termen lung si de lansarea unor site-uri proprii, cat si de servicii online.

Astfel, compania condusa de Val Voicu a "muscat" din cota de piata prin atragerea unor branduri importante din sistem din portofoliul principalilor competitori Boom si ARBOmedia.

Din punct de vedere tehnic, compania AdEvolution va aduce in premiera pentru Romania cel mai performat sistem din lume. Este vorba de DoubleClick., acesta fiind cel mai performant adserver care exista la nivel global. Rapoartele pe care clientii le vor avea real-time vor fi astfel la acelasi nivel cu cei din piete precum cele din Statele Unite sau Europa.

Val Voicu preconizeaza ca in 2007 piata autohtona de publicitate online se va dubla, ca si anul acesta, existand posibilitatea chiar sa depaseasca valoarea de 15 milioane de euro, iar in urmatorii 5 ani aceasta valoare va creste exponential. "Probabil ca vom avea privilegiul sa anuntam peste 3 ani cum bugetele de internet le-au depasit pe cele de TV. Aceasta este o estimare realista pe care putini o iau in serios acum ," puncteaza Val Voicu.

Pentru 2005 si primul semestru al acestui an, tendinta a fost ascendenta, principalul obstacol in calea dezvoltarii mai rapide a Internetului romanesc ramanand mentalitatea advertiserilor autohtoni. Directorul general al companiei AdEvolution considera ca momentan advertiserii locali nu inteleg enormul potential pe care il au cei 4,5 milioane de utilizatori romani ca segment de piata, iar inertia aceasta va determina pierderi acelor care vor ramane ancorati in TV si/sau media clasic.

Potrivit lui Val Voicu, in acest moment exista proprietari de situri mici si medii care au reusit sa adune un trafic considerabil. Insa neavand know-how legat de media-audienta acestia nu inteleg cum sa-si faca produsul vandabil. "In viitor acestia fie vor fi inghititi de corporatiile mari, fie vor disparea," previzoneaza Voicu.

Plecarea lui Val Voicu de la Imedia pentru a intra in antreprenoriat alaturi de AdEvolution, dublata de alte mutari importante din ultimul timp schimba pozitiile de forta din advertisingul online romanesc. Totodata, aceste miscari vor influenta putrnic atat planul NetBridge de a ingloba aproape toti jucatorii din piata, dar si pozitiile pe care le ocupa in sistem jucatori importanti precum Vodanet, Arbomedia sau Imedia.

In primul rand, plecarea lui Val Voicu ar putea insemna diminuarea fortei pe care o detine Imedia in piata romaneasca. "Imedia a fost si ramane un publisher "de prima mana" pe piata locala de publicitate online. Acest lucru se vede prin produsele "premium" pe care le-au lansat si dezvoltat in ultimii ani. Sunt convins ca vor continua la fel si de-acum incolo," declara fostul director de marketing al companiei Imedia.

Este evident ca aceasta miscare va influenta radical piata de profil din Romania. In acest moment, asistam la o reconfigurare masiva a pietei de publicitate online din Romania si acest lucru este important desigur pentru orcine lucreaza in marketing si publicitate in Romania.

Prin intrarea pe piata a companiei AdEvolution sustinuta financiar de un fond de investitii al carei nume nu a fost dat publicitatii, piata autohtona va suferi modificari in ceea ce priveste disributia cotei de piata

Inainte de intrarea pe piata a companiei AdEvolution, cei mai importanti jucatori din segmentul de publicitate online erau netBridge, Vodanet Media, iMedia, ARBOmedia si Neogen. Agentia boom.ro este parte a companiei netBridge, care era pana de curand principalul furnizor de servicii prin Internet din Romania. Vodanet Media, agentie de media si publicitate online, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 500 mii de euro, un milion de euro fiind estimati pentru 2005. iMedia a inregistrat afaceri de 450 mii de euro in 2005 si se astepta la o explozie a afacerilor sale, anticipate pentru 2006 la 1,3 milioane de euro, potrivit unor date furnizate anterior de companie.

Cu o audienta de 5,8 milioane de persoane lunar conform trafic.ro, piata virtuala autohtona a devenit o adevarata mina de aur pentru cei care vor sa isi creasca afacerile. In aceste conditii, Internetul devine, ca si televiziunea, canal de "mass-market", ceea ce face ca aproape toate categoriile de produse sa isi gaseasca publicul tinta pe Internet.

Rata de utilizare a Internetului in randul populatiei va creste pana in 2007 de la 28%, cat este in prezent, la 33%, adica la aproximativ sapte milioane de utilizatori, Romania apropiindu-se in felul acesta de media europeana, a declarat recent ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei, Zsolt Nagy,

La nivel global, publicitatea online a generat anul trecut venituri estimate de aproximativ 12,5 miliarde de dolari, in crestere cu 30% fata de 2004, cand veniturile din publicitatea online s-au cifrat la 9,6 miliarde de dolari, potrivit unui studiu realizat de compania de audit PricewaterhouseCoopers impreuna cu Interactive Advertising Bureau (IAB).


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.