Un paradox: toti cei care folosesc computerul la locul de munca primesc mai multa informatie in format electronic decat au cerut, dar de cele mai multe ori e dificil sa gaseasca rapid si usor datele de care au intr-adevar nevoie.

Acesta este unul dintre efectele schimbarilor din ultimii cinci sau zece ani. De pilda, prin 1997-1998, expediam si primeam de zece ori mai putine e-mail-uri decat in prezent. Altfel spus, daca astazi, la sosirea la birou, ati avut de citit si analizat 10 mesaje electronice, in urma cu opt ani nu trebuia sa va bateti capul decat cu unul. Confortabil, nu?

Consumul de informatie creste rapid, dar perceptia finala este de sucombare in acest torent intens de date. Calculele arata ca, intr-o medie anuala, fiecare dintre noi primeste 800 MB de informatie electronica, echivalentul unui CD.

"Comunic, deci exist", pare sa fie noul slogan al omenirii: nu mai conteaza ce informatie vehiculam. Totul este sa fim "in contact". Exemplul cel mai bun: anul acesta aproape 800 de milioane de oameni "trancanesc" prin instant messaging, cifra care va sari pana la 1,2 miliarde in maximum trei ani.

Specialistii in solutiile software de management au adoptat o sintagma care sa sugereze schimbarile din economia mondiala: digital workstyle. Deocamdata, in acest stil de lucru preponderenta este cantitatea si mai putin calitatea: oamenii creeaza informatie, o impart si o amesteca cu altii, pentru ca in final sa bajbaie intr-un ocean nesfarsit de date cand trebuie sa le identifice pe cele necesare deciziei potrivite la timpul potrivit.

Lucrurile devin din ce in ce mai dificile pentru ca globalizarea coaguleaza o singura economie planetara (one world of business) in care dispar barierele dintre organizatii, cele geografice si de timp. "Orice companie am lua, fie este deja una globala, fie trebuie sa faca fata concurentei globale", a punctat Jeff Raikes, presedinte al Microsoft Business Division, in fata a peste 4.000 de manageri IT reuniti recent la Barcelona pentru a lua contact cu viziunea companiei americane asupra viitorului in aplicatiile de business.


Despre autor:

Business Magazin

Sursa: Business Magazin


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.