Guvernul a sistat finantarea unor proiecte importante de infrastructura precum finalizarea autostrazii A2 si reabilitarea centurii Capitalei.

Potrivit hotnews.ro, bugetul Ministerului Transporturilor, condus de Ovidiu Silaghi, a fost redus cu 1,25 miliarde lei in urma rectificarii bguetare. Cea mai mare parte a banilor, 1,01 miliarde lei, au fost taiati de la confinantarea proiectelor cu fonduri externe nerambursabile post aderare.

Unul dintre cele mai afectate proiecte este A2. Dupa rectificarea bugetara, companiile angajate in procesul de constructie a variantei ocolitoare a municipiului Constanta au sistat lucrarile dupa ce nu au mai primit bani.

Din fericire, conform evz.ro, angajatii consortiului Astaldi-Max Bogl, care se ocupa de finalizarea tronsonului Cernavoda-Medgidia, continua sa lucreze, desi companiile au incasat doar 200 milioane lei din totalul de 500 milioane lei (fara TVA) datorati de statul roman.

Un alt proiect care are de suferit este centura Capitalei. Dupa rectificarea bugetara, CNADNR a primit doar 3 milioane de euro, desi compania tocmai ce semnase inca un contract pentru reabilitarea drumului.

zf.ro scrie ca, in prezent, doar 20 din cei 72 km ai centurii sunt reabilitati. Singura optiune pe care CNADNR o are la indemana este sa suspende contractele pentru restul de 52 km pana cand va primi mai multi bani.

Totusi, o veste buna este ca, joi, CNADNR a anuntat ca a semnat un contract in valoare de 99,6 milioane de lei pentru reabilitarea tronsonului Stei-Beius de pe DN 76 Deva-Oradea a carui finantare va fi furnizat ain procent de 50% din surse private.

Astfel, nu putem decat spera ca Ministerul Transporturilor va gasi surse alternative de finantare pentru proiectele de infrastructura.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.