Descopera o analizeaza a strategiilor de crestere aplicate in ultimii doi ani de companiile cu rezultate pozitive in Romania, precum si asteptarile lor pentru viitor.
Cele mai performante companii din Romania au depasit efectele crizei, in majoritatea lor, prin reducerea costurilor si prin consolidarea relatiilor de afaceri cu clientii, furnizorii si partenerii, arata studiul realizat de Ernst & Young.

In ceea ce priveste sursele de finantare, peste 60% din respondenti au indicat creditul bancar ca prima optiune. Pe de alta parte, insa, conditiile tot mai restrictive din piata i-au impulsionat pe jucatori sa se orienteze si spre alte surse de finantare, cum ar fi sursele proprii, fondurile europene, sau chiar catre sursele de tip venture capital.

Cum au reusit companiile sa se diferentieze de concurenta?


Printre principalele elemente de diferentiere fata de competitori, companiile incluse in studiu mentioneaza atentia dedicata clientului si calitatea produselor si serviciilor oferite, in conditiile in care principalul avantaj competitiv pe care a mizat competitia a fost cel de reducere a costurilor.

Toate companiile incluse in studiu, care au crescut si au avut succes in conditii de piata dificile, considera in unanimitate ca angajatii lor sunt foarte importanti si ca performantele obtinute de companie se bazeaza pe abilitatile si competentele echipelor lor.

Care este viziunea pentru viitor?

O noua viziune de crestere pentru viitor: inovatie, adaptare a proceselor operationale si recalibrarea structurii organizational. Asteptarile pentru viitor sunt relativ optimiste – 75% din respondenti prevad oportunitati semnificative pentru afacerile lor in Romania, iar 47% pentru pietele din Uniunea Europeana. In plus, acestia sunt de parere ca performanta companiilor lor se va imbunatati in continuare in urmatorii doi ani, privind notorietatea brand-ului pe piata locala si diversificarea portofoliului de produse si servicii.
Citeste si:
5 pași esențiali pentru alegerea unei companii de împrumut online
5 pași esențiali pentru...

Cu toate acestea, companiile performante sunt constiente ca schimbarile ce vor aparea in preferintele consumatorilor vor necesita raspunsuri substantiale si de impact: 42% cred ca inovatia va fi raspunsul, 35% estimeaza o nevoie de adaptare a proceselor operationale, impreuna cu recalibrarea structurii lor organizationale (27%).

Studiul se bazeaza pe un sondaj realizat la sfarsitul lunii octombrie 2011, in randul a 172 de companii cu performante notabile in industria lor sau in aria lor geografica (profit pozitiv in anul 2010). Dintre companiile intervievate, 47% sunt cu capital romanesc, in timp ce 53% sunt companii straine.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.