Business20 Decembrie 2011

Lectura de 2 minute

Constructorul auto suedez Saab si-a declarat luni falimentul, in justitie, si a pus capat eforturilor din ultimii doi ani intreprinse pentru salvarea unei marci emblematice, cu o istorie de 74 de ani.

Tribunalul din Vanersborg a anuntat ca principalele trei companii ale grupului, Saab Automobile Aktiebolag, Saab Automobile Tools si Saab Automobile Powertrain, au declarat falimentul si vor numi rapid un lichidator.

Un oficial al tribunalului a precizat ca cererea Saab este in prezent analizata.

Proprietarul Saab, compania olandeza Swedish Automobile (Swan), a confirmat ca in lipsa unor noi fonduri producatorul auto este insolvabil, iar declararea falimentului este in interesul creditorilor.

"Ne asteptam ca instanta sa aprobe declaratia si sa numeasca rapid un lichidator pentru Saab Automobile", se arata intr-un comunicat al Swan, scrie MEDIAFAX.

Swedish Automobile (fosta Spyker Cars) a cumparat Saab in februarie 2010
, de la grupul american General Motors. Saab a obtinut in septembrie, in justitie, protectie fata de creditori si a incercat fara succes sa atraga finantare. Actiunile Swedish Automobile au scazut in urma informatiei cu 67%, la 7 centi pe unitate.

Citeste si:
Ciolacu: „Avem tabloul complet al guvernării: PNL = FALIMENT!”
Ciolacu: „Avem tabloul...

Saab a fost infiintata in 1937, ca producator de avioane, si a inceput sa fabrice automobile in 1047. Operatiunile din domeniul aeronauticii au fost separate in anii ’90 de productia auto.

GM a cumparat o participatie de 50% la Saab Auto, iar in anul 2000 a deveni singurul proprietar.

Grupul american a scos brandul la vanzare in 2009, alaturi de alte trei divizii, in cadrul masurilor de rentabilizare a activitatilor.

Swedish Automobile intentiona ca Saab sa ajunga la vanzari de 120.000 de vehicule pe an si sa devina profitabil pana in 2012.

Citeste si:
O bucată din Lună, scoasă la vânzare. Câți bani te-ar costa roca...
O bucată din Lună, scoasă la...

Vanzarile Saab nu au atins niciodata aceasta tinta, iar in 2010 au totalizat 31.696 de masini.

Saab Automobile a negociat cu Zhejiang Youngman Lotus Automobile si o banca din China obtinerea unor imprumuturi de 600 milioane de euro.

GM, care are dreptul sa influenteze deciziile legate de Saab datori legaturilor tehnologice, a anuntat la sfarsitul saptamanii trecute ca nu poate sustine propunerile de salvare a Saab intrucat ar afecta compania americana.

Intre companiile interesare de Saab au fost Pang Da Automobile Trade din China si bancherul rus Vladimir Antonov, fost actionar al Spyker.

Citeste si:
Dacia celebreaza 10 ani de la relansare prin prezentarea unui model...
Dacia celebreaza 10 ani de la...



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.