El a spus ca, de obicei, pietele se intreaba care este urmatorul stat care va cadea si le vaneaza pe cele vulnerabile. Un astfel de scenariu s-a intamplat deja in tari precum Grecia, Portugalia si Irlanda.
In cazul Romaniei, pentru a preveni un astfel de scenariu, protectia fata de instabilitatea pietelor nu trebuie sa fie perfecta, dar suficienta pentru ca tara sa nu devina cea mai vulnerabila si urmatoarea victima.
- "Uneori este imposibil sa previi in totalitate o situatie in care un hot vrea sa-ti fure masina sau sa-ti sparga casa. Dar cei mai multi hoti sunt lenesi. Se uita la cea mai usoara metoda de a fura, astfel ca masina ta nu ar trebui sa aiba cel mai bun sistem de protectie, ci ar trebui sa aiba unul, pentru ca oricum hotul se va indrepta in alta parte", a spus Franks, prezent la Bucuresti la o conferinta pe tema redresarii economice a Romaniei, scrie MEDIAFAX.
Oficialul FMI a aratat ca politica economica din Romania trebuie sa vizeze trei domenii principale pentru a preveni situații in care sa devina o victima a pietelor.
Primul se refera la eliminarea celor mai importante slabiciuni ale economiei, al doilea la asigurarea unor fonduri tampon (buffers) prin care sistemul financiar sa fie protejat, iar al treilea vizeaza respectarea strategiei pe termen lung.
In ceea ce priveste primul punct, cel a slabiciunilor, Franks a aratat ca situatia Romaniei din prezent este una buna, in special in comparație cu cea de acum trei ani.
- "Am avut deficitul fiscal care amenința sa explodeze, deficitul de cont curent ajunsese la 13-14% din PIB si existau riscuri ca sectorul financiar urma sa fie lovit foarte tare. Dupa trei ani, cred ca trebuie sa fim mulțumiți ca vedem ca aceste vulnerabilitati au fost redresate in mod substantial", a spus Franks.
In ceea ce priveste crearea unor fonduri tampon, Franks a facut analogie cu un documentar despre evolutia protecției la masinile din Formula 1.
Grindeanu îl atacă dur pe Cîțu: „Băieţel alintat de tătucul de la...
El a spus ca atunci cand masinile au inceput sa fie create pentru viteza, riscul a crescut, astfel ca mecanicii au construit masini cu mai mult fier, care ofereau o protectie exterioara mai mare. Noua metoda nu a ajutat, pentru ca, desi masina nu era afectata dupa impact, socul era absorbit chiar de sofer.
- "Fondurile tampon din economia romaneasca in fata crizei trebuie sa fie similare cu sistemul actual de protectie din Formula 1 in care, desi masina este aproape zdrobita in urma unui accident, socurile sunt absorbite, iar soferul este aparat. (...) Situatia din Romania de acum nu este perfecta, dar este relativ buna. Prima de risc este cu mult mai mica decat in multe tari. In urma cu trei ani, nu puteai spune asta. Era una din cele mai mari din Europa", a mai spus Franks.
O misiune comuna a FMI, Comisiei Europene si a Bancii Mondiale se afla in Romania in perioada 25 octombrie - 7 noiembrie pentru a treia evaluare a acordului stand-by. Cele mai importante teme de discutie cu autoritatile romane vizeaza constructia bugetului pe anul viitor si reforma companiilor de stat.
Lidl își surprinde clienții cu noul centru de inovație Lidlab
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Uneori prieteniile încheiate dor mai tare decât despărțirile romantice
Sursa: garbo.ro
-
Cum arăta Denise Rifai la începutul carierei sale în televiziune. Vedeta este...
Sursa: kudika.ro