Criza s-a instalat pe taram asiatic: Cea mai mare parte a populatiei japoneze are o viziune extrem de negativa legata de starea economica a tarii lor.

Patru din cinci japonezi evalueaza situatia actuala ca fiind rea sau foarte rea. Doar o cincime se asteapta sa existe o usoara imbunatatire in urmatorii ani, in timp ce aproape niciun respondent nu anticipeaza o crestere notabila.

Un sondaj reprezentativ realizat de Associated Press si de GfK in Japonia a aratat pesimismul profund in randul populatiei in ceea ce priveste economia. Conditiile economice ale tarii sunt considerate slabe de 58% din totalul japonezilor, iar alte 27 de procente le vad ca foarte reduse. In timp ce 13% considera situatia actuala ca fiind corecta, doar 2% evalueaza economia a fi intr-o stare buna. Aceste opinii sunt impartite in mod egal intre barbati si femei.


Economia este in prezent considerata a fi intr-o situatie mai rea decat a fost acum cinci ani de o majoritate clara de japonezi (70%), in timp ce doar un sfert cred ca este intr-o stare asemanatoare. Aproximativ o treime dintre respondenti au experimentat o inrautatire a finantelor propriei lor familii. Putin peste jumatate nu au perceput nici o schimbare si pentru 13% circumstantele financiare au cunoscut o imbunatatire.

  • Cum suna viitorul?
Sondajul AP-GfK arata ca doar un mic procent din populatia japoneza anticipeaza o crestere economica in viitorul apropiat. Un procent redus, de 22% se asteapta ca economia sa se gaseasca intr-o situatie ceva mai buna din urmatorii cinci ani comparativ cu prezentul, in vreme ce 42% nu cred ca se intrevede nici o ameliorare. Cu toate acestea, o treime dintre japonezi se tem ca economia lor va fi mai slaba sau mult mai slaba in cinci ani, in timp ce aproape niciun respondent nu declara ca estimeaza o imbunatatire a starii economiei nationale.

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.