Agence France-Presse (AFP) considera "legitim" planul sau de a-si extinde prezenta pe internet, potrivit lui Emmanuel Hoog, presedinte-director general al institutiei, cel care a redefinit prioritatile companiei pentru urmatorul deceniu, informeaza agentia.

In timpul unei intalniri cu presa, Hoog a pus accentul pe necesitatea AFP "de a castiga notorietate pe internet, in special in strainatate". El a mai spus ca "AFP trebuie sa fie la egalitate cu principalii sai competitori pe piata mondiala, Associated Press si Thomson Reuters".

"Prezenta AFP pe internet este o problema legitima si brandul nostru trebuie sa se dezvolte adoptand noi modele de crestere, precum accesibilitate pe iPad, iPhone si pe internet", a mai spus el oferind exemple precum AP si Reuters sau site-urile unor agentii ca Notimex (Mexic), Estadao (Brazilia), Novosti (Rusia), Ansa (Italia), DPA (Germania) si APS (Senegal), conform MEDIAFAX.

Potrivit lui Hoog, pe un site adresat marelui public, AFP ar oferi circa jumatate din informatiile pe care le primesc abonatii agentiei. "Suntem departe de cele 450 de stiri oferite gratuit de Ansa pe site-ul sau", a mai spus presedintele-director general al agentiei.

Strategia AFP pentru 2010-2020 vine sa raspunda unor necesitati prioritare, printre care productia de videoclipuri, care se va tripla in urmatorii doi ani. In prezent, AFP-TV produce circa o mie de videoclipuri pe luna, in sapte limbi.

De asemenea, AFP intentioneaza sa lanseze un serviciu in limba araba. "AFP are o cota de piata de 55% in lumea media arabofona", a mai spus Hoog, care isi doreste sa creasca si productia de continuturi originale in limba araba si numarul de stiri, care in prezent este de circa 200 pe zi.

Totodata, piata din India si cea din Brazilia vor beneficia de o atentie particulara, dat fiind potentialul lor de crestere.

Printre prioritatile AFP se numara si redefinirea parteneriatului cu presa franceza, potrivit lui Hoog.

"Este vorba de a ne regandi ofertele care trebuie sa fie mai bine adaptate necesitatilor clientilor nostri. Am primit critici ca fluxul nostru informativ este important, dar nu foarte clar. Noi vom propune o refacere a fluxului cu o mai buna ierarhizare, care se va traduce si in noi oferte tarifare, ce nu vor mai fi de tipul totul sau nimic", a mai spus Hoog.

Citeste si:
France-Presse, anchetata pentru difuzarea prematura a exit-poll-urilor
France-Presse, anchetata...

AFP este cea mai veche agentie de stiri din lume, fiind infiintata in 1835 de catre Charles-Louis Havas, pionier al jurnalismului international. In prezent, agentia continua sa isi extinda activitatea peste tot in lume, ajungand la milioane de abonati, prin intermediul radioului, televiziunii, ziarelor si companiilor media, prin informatiile transmise de la sediul sau central din Paris si de la centrele regionale din Washington, Hong Kong, Nicosia sau Montevideo.

AFP are o echipa de 2.900 de jurnalisti in 165 de tari si publica zilnic un numar foarte mare de stiri, fotografii, infografice sau videoclipuri.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.