Firmele si persoanele fizice care au calitatea de angajatori sau entitati asimilate angajatorului vor plati contributiile si impozitele la bugetul de stat prin completarea unui singur formular, care va fi transmis prin intermediul internetului sau depus la ghiseul autoritatilor fiscale, prezentat intr-o hotarare de guvern publicata in Monitorul Oficial in 31 decembrie.

Actul normativ, aprobat de Guvern in 28 decembrie, contine informatiile necesare privind modelul declaratiei unice si modalitatea de depunere a formularului, scrie MEDIAFAX.

Prima declaratie unica este valabila pentru obligatiile aferente lunii ianuarie si va fi depusa pana la data de 25 februarie inclusiv.

Formularul de plata a contributiilor sociale si impozitului pe venit va putea fi completat pe suport de hartie pana la 1 iulie 2011, data dupa care va fi depus lunar doar prin mijloace electronice.

"Pana la data de 1 iulie 2011 contribuabilii vor putea depune noul formular fie online, fie la ghiseu, in ultima situatie prezentand Anexa 1 semnata si stampilata, celelalte informatii urmand sa fie livrate pe suport electronic (discheta, CD, stick). Depunerea online presupune achizitionarea unui certificat electronic calificat si inrolarea la organele fiscale. Dupa data de 1 iulie, depunerea online devine obligatorie", se arata intr-un comunicat al ANAF.

Contribuabilii care au calitatea de angajatori sau asimilati vor utiliza un singur formular (112) privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, formular ce va fi transmis numai autoritatii fiscale competente.

In formularul 112 au fost integrate informatiile care se regaseau in declaratiile fiscale depuse de angajatori, precum si in declaratiile privind evidenta nominala a asiguratilor, eliminandu-se informatiile redundante.

Prin aplicarea noii proceduri s-a renuntat complet la formularul 102 "Declaratia privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale" si la declaratiile privind evidenta nominala a asiguratilor ce trebuiau depuse la fiecare din cele trei institutii care gestioneaza sistemul de asigurare sociala, respectiv Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale.

Citeste si:
ANAF, amendă record pentru un mare lanț de magazine din România. De...
ANAF, amendă record pentru un...

Totodata, formularul 100 "Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat" nu va mai fi depus pentru impozitul pe veniturile din salarii, aceasta informatie facand parte din formularul 112.

Pana in momentul introducerii acestei facilitati, firmele erau obligate sa completeze cinci formulare pentru achitarea impozitelor, dintre care doua la ANAF si trei pentru asigurari de sanatate, somaj si pensii.

Persoanele fizice completau pana acum, in anumite situatii, formulare privind impozitul pe venit, contributiile pentru asigurari de sanatate si pensii.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.