Una dintre cele mai cunoscute creatoare de moda din Romania, Irina Schrotter vorbeste despre dificultatile cu care se confrunta industria autohtona a modei pe timp de criza. In acelasi timp, creatoarea isi declara dezacordul cu privire la felul in care este perceputa piata de lux din Romania, unde nu primeaza "bunul gust", ci "opulenta".

Prezenta la cea de-a saptea editie LUXURYDAYS, evenimentul anual business dedicat industriei de lux, creatoarea de moda a prezentat strategiile sale pe timp de criza, abordand in aceeasi masura si o atitudine foarte critica fata de societatea romana.

"Clientul de lux din pacate pentru noi, zona de moda din Romania, nu intelege altceva decat a afisa tot ce e marca internationala chiar daca nu arata bine, nu i se potriveste, chiar daca are 1, 60 m si o burta de nu se mai vede cand intra pe usa. Persoana isi cumpara masina cea mai mare pentru ca asa este pe piata. Trebuie sa recunoastem ca zona noastra de client de lux nu are aici nici o legatura cu educatia, cu ceea ce inseamna bunul gust, ci mai mult cu ceea ce inseamna a cheltui bani si a arata acest lucru. Sunt suparata de foarte multi ani pe tema asta", a declarat creatoarea de moda, in cadrul evenimentului organizat de CPP Management Consultants si gazduit de Carol Parc Hotel.

Aceasta caracteristica generala a clientului din Romania, ar afecta serios prezenta unui brand de lux pe piata de la noi. "Norocul nostru este insa ca in momentul in care oferim servicii de calitate clientilor straini, care apreciaza pretul mai bun pe care il oferim si atunci opteaza pentru noi. Din clientele mea din Romania, un procent de peste 50% sunt straini care au cumparat din strainatate si au vrut sa stie, evident, de la ce casa de moda se imbraca. Ei stiu ce inseamna o casa de moda, romanii nu stiu ce inseamna o casa de moda. Romanilor li se pare ca un produs al unei case de moda este egal cu un produs de masa si asta ca o paranteza fiind spus si cauzata de media care face o confuzie permanenta intre categoriile de produse, atata timp cat produse care se vand in strainatate pe segment mediu de piata sunt puse in reviste alaturi de produse din categorii luxury. E normal ca clientul nostru sa nu mai inteleaga nimic", a mai afirmat creatoarea de moda.

Cum va rezista brandul de moda Irina Schrotter pe timp de criza?

Criza financiara a fost o prabusire pentru diversi afaceristi din Romania, cu mult inainte ca aceasta sa fie recunoscuta oficial de catre politicieni. Debutul crizei a insemnat un adevarat cutremur si pentru creatoarea reprezentata in peste 20 de magazine in toata lumea si de asemenea, prezenta in 6 locatii din tara.

"Din 10 noiembrie s-a intrat in post… Din momentul acela piata s-a prabusit. Scaderile au fost dramatice. Pana in decembrie, in sectorul meu, vanzarile au scazut cu 70 %. Desi mesajele pe care le-am transmis noi au fost pe masura, mesajul politic a fost constant de linistire si paradoxal a fost de a incuraja economisirea si de a incetini consumul. Desi noi cu totii am spus ca este cea mai mare greseala sa transmitI aceste mesaje. Poti sa transmiti mesajul <<nu mai consuma pe credit>>, dar nu poti sa transmiti mesajul <<nu mai consuma>>", explica Irina Schrotter.

Creatoarea de moda promite insa ca brandul si imaginea create de ea vor rezista, in ciuda tuturor difcultatilor si mai ales a lipsei de comunicare pe care o afiseaza proprietarii de spatii comerciale care nu vor sa negocieze pretul chiriilor.

"Decizia nu mai este numai a mea, ci si a celorlati colegi cu care am mai discutat. Este aceea de a incepe sa taiem magazinele mai putin performante. Vom pastra, probabil, pana la unul, doua, pe cele care au vanzarile cele mai bune. Vom inchide locatii si vom ramane cu minimul necesar ca sa putem plati salariile colaboratorilor nostri. Acestea pentru a putea fi in poll-position atunci cand totul se va relansa. Dar acest plan poate suferi ajustari in functie de reactiile colaboratorilor si ma refer in primul rand la proprietarii de centre comerciale, daca vor intelege ca in felul asta se expun foarte mult si ca vor ramane fara colaborari", a mai aratat Irina Shrotter, discursul sau accentuand faptul ca aceste metode vor fi generalizate printre afaceristii care se confrunta cu criza financiara.

"Targetul, din punctul meu de vedere, in acesta perioada este sa rezistam. Deci, sa pierdem cat mai putin", a concluzionat cunoscuta creatoare de moda, din postura de reprezentant al propriei afaceri.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.