Din octombrie, pe piata din Romania va fi scos la vinzare un nou model de Dacia, mult mai economic. Noua Dacie va fi mai scumpa cu 1.000 de euro decit cea pe benzina. Preturile vor fi cuprinse intre 6.980 si 9.450 de euro

Conducerea constructorului Dacia-Renault a hotarit care va fi propulsorul diesel care va echipa noul model Logan, automobil ce va fi scos la vinzare pe piata noastra la inceputul lunii octombrie. Motorul pe motorina va fi tot de origine Renault, acelasi care anima produse ale marcii franceze, cum ar fi berlina Clio Symbol. Capacitatea cilindrica a propulsorului va fi de 1.461 cmc si va dezvolta o forta de 65 cai-putere. Pretul noului model n-a fost anuntat oficial, surse din cadrul companiei de la Colibasi dezvaluind insa ca masina va costa cu o mie de euro mai mult decit actualele versiuni pe benzina.

In prezent, Dacia vinde in tara noastra patru variante de Logan (Ambiance, Preferance, Laureate si Ambition), iar ca motoare doua versiuni pe benzina: 1.4 litri (75 de cai-putere) si 1.6 litri (90 de cai-putere). In functie de echipare, actualele modele pe benzina au preturi cuprinse intre 5.980 si 8.450 de euro, cu toate taxele incluse. Ultima versiune, Ambition, dispune standard de aer conditionat, directie asistata hidraulic, ABS, dublu-airbag si radio cu CD.

In lupta dreapta cu Clio Symbol. Conducerea constructorului romano-francez n-a decis deocamdata ce varianta de echipare va fi prima aleasa ca sa fie dotata cu motor diesel. Cel mai probabil, sustin surse, in prima faza va fi preferata varianta Ambition, care are o echipare bogata. In acest caz, exista posibiliatea ca noul Logan diesel sa manince piinea "fratelui" Symbol, masina care dispune de aceeasi echipare tehnica. Modelul Renault dotat cu propulsor de 1.5 litri si 65 CP costa pe piata noastra 9.533 de euro, in aceasta suma fiind incluse toate taxele. Desi este mai scump, Clio nu are insa, ca dotari standard, decit servodirectie si airbag pentru sofer.

Restul echipamentelor care sint standard la Logan Ambition costa, impreuna, putin peste o mie de euro. Aceasta concurenta nu pare sa ingrijoreze constructorul Renault, mai ales ca acest model este unul dintre cele mai bine vindute pe piata din tara noastra. "Logan si Clio Symbol sint doua masini diferite, care se adreseaza unei clientele diferite. Modelul Renault este preferat in special de doamne, pentru ca este mai delicat", aprecia in urma cu un an Louis Schweitzer, fostul presedinte al constructorului francez.

Amortizare in mai bine de trei ani. Cei o mie de euro, diferenta de pret intre Loganul pe benzina si cel diesel, vor fi amortizati abia dupa mai bine de trei ani, in cazurile in care utilizatorul parcurge, in medie, 12.000 de kilometri pe an. Bineinteles, pot exista si masini care isi pot "scoate pirleala" si intr-un interval mult mai scurt de timp, in functie de kilometri rulati zilnic.

De remarcat ca pretul pieselor de schimb pentru motoarele pe motorina este mai mare, cu cel putin 10 la suta fata de cele care intra in componenta propulsoarelor cu injectie directa pe benzina. In plus, exista zvonuri potrivit carora motorina de pe piata romaneasca nu este de mare calitate.
Dacia in Occident. Produsul Logan de la Dacia a implinit joi un an de cind a fost prezentat oficial. De la lansarea de la Paris, Logan si-a cucerit un statut de invidiat, fiind unul dintre cele mai vindute automobile in Europa centrala si de est.

Comercializarea primelor modele s-a produs anul trecut, in septembrie, la Bucuresti, pina la sfirsitul lunii trecute fiind comercializate aproape 75.000 de unitati! Din acest volum, peste 15.000 de bucati au fost date la export. In acest top, lider a devenit Algeria (2.900 de masini), urmata de Turcia (2.700), Serbia si Polonia (cite 2.400).

Comercializarea Loganului in Occident se va face sub marca Dacia, si nu Renault, asa cum gresit s-a interpretat in tara noastra. De la inceputul acestei saptamini, pe pietele din Franta, Germania si Spania au fost lansate primele comenzi, solicitarile fiind, si aici, peste asteptari. Astfel, in Hexagon au fost comandate deja o mie de unitati, iar in celelalte doua state cite cinci sute. Vinzarile vor demara joia viitoare.

Model Consum Pret Cost la 100 km /100 km carburant

Logan 1.4 (benzina) 6,9 litri 31.600 lei 218.040 lei
Logan 1.6 (benzina) 7,3 litri 31.600 lei 270.680 lei
Logan 1.5 (motorina) 4,7 litri 30.100 lei 141.470 lei

Dupa citi kilometri se amortizeaza diferenta de 1.000 de euro

Logan 1.4 MPI 47.222 km
Logan 1.6 MPI 40.531 km
• In calcul au fost folosite preturile carburantilor impuse de Petrom, societate care are cea mai vasta retea de distributie in Romania. Un euro=36.158 de lei (curs BNR valabil ieri)

Preturi Logan pe benzina

Ambiance 1.4 MPI 5.980
Preferance 1.4 MPI 6.680
Preferance 1.6 MPI 7.080
Laureate 1.4 MPI 7.380
Laureate 1.6 MPI 7.780
Ambition 1.6 MPI 8.450

Caracteristici tehnice (motor 1.5 dCI)

• capacitate cilindrica: 1.461 cmc
• cai-putere: 65
• viteza maxima: 162 km/h
• acceleratie de la 0 la 100 km: 15 secunde
• consum: 6.0 litri/100 km (urban); 4.0 litri/100 km (extraurban); 4,7 litri/100 km (mixt)


Despre autor:

Evenimentul Zilei

Sursa: Evenimentul Zilei


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.