"Prin acordarea acestor reduceri suplimentare, respectam principiul impus de Comisia Europeana: taxa trebuie sa scada in acelasi ritm cu valoarea de piata a masinii. Daca masina nu are ABS, aer conditionat, airbag, este clar ca valoarea ei este mai mica, iar taxa trebuie sa fie si ea mai mica", declara pentru NewsIn, saptamana trecuta, directorul din Ministerul Economiei si Finantelor, Mihai Hura. Potrivit lui Hura, la calculul reducerilor se ia in vedere un autoturism standard la nivelul anului 2008 - dotat cu ABS, aer conditionat, airbag.
Contribuabilul poate cere restituirea diferentei intre suma care trebuia achitata intre 1 ianuarie 2007 si 30 iunie 2008, cu titlu de taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, si cuantumul rezultat din aplicarea prevederilor actuale privind taxa pe poluare pentru autovehicule. Banii vor fi returnati integral, daca solicitantul nu are datorii fiscale, in 45 de zile de la data depunerii documentatiei. Aceasta va include chitanta care atesta achitarea sumei si copii dupa cartea de identitate a vehiculului si dupa certificatul de inmatriculare, cu prezentarea lor in original.
In ordonanta se stabileste ca sumele ce vor fi colectate ca taxa de poluare vor fi folosite pentru stimularea innoirii parcului auto national, pentru imbunatatirea calitatii mediului, prin reimpaduriri si crearea de spatii verzi in localitati, precum si pentru proiecte de producere a energiei din surse regenerabile.
Normele prevad si faptul ca persoanele nemultumite de acordarea reducerii pot contesta suma pe care au platit-o sau pe care o au de platit, iar in baza unei expertize realizate de un specialist din cadrul Corpului Expertilor Tehnici pot beneficia de o reducere si mai mare.
Guvernul roman a adoptat, in primavara acestui an, ordonanta de urgenta privind taxa de poluare auto, care inlocuieste vechea taxa de prima inmatriculare. Noua taxa este aplicabila incepand cu 1 iulie 2008, data de la care cei care au platit vechea taxa auto pot solicita restituirea diferentei.
In situatia in care cuantumul actualei taxe (de poluare) este mai mare decat cel al taxei auto, cetatenii nu trebuie sa achite diferenta.
De la plata taxei sunt scutite automobilele destinate, printre altele, institutiilor din domeniul culturii, sanatatii, educatiei, ministerelor si altor organe ale administratiei publice, autoturismele structurilor patronale si sindicale reprezentative la nivel national, cele pentru asociatiile si fundatiile care au statul de utilitate publica, masinile utilizate de persoanele cu handicap si cele pentru armata.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Creștere de 40% a portofoliului Ecofinance România
Sursa: futurebanking.ro
-
Ce nu trebuie să faci niciodată pentru un bărbat, indiferent cât de mult îl...
Sursa: kudika.ro
-
BVB premiază 15 afaceri 100% românești care ies în evidență pe bursă. Anul...
Sursa: wall-street.ro