5 Iunie 2008 , 02:33 in Actualitate
In 2007, in Romania "nu au existat investigatii, puneri sub acuzare, condamnari sau sentinte impotriva vizitatorilor straini implicati in cazuri de exploatare sexuala de copii romani"

Un raport al Departamentului american de Stat arata ca Romania este o tara sursa de victime ale traficului de persoane pentru prostitutie si pornografie, insa si pentru munca la negru, mai ales dupa aderarea la UE, iar Guvernul Romaniei nu respecta "standardele minime" pentru combaterea fenomenului. Expertii Departamentului de Stat critica Guvernul de la Bucuresti pentru lipsa de reactie si de masuri in combaterea traficului de persoane.

"Guvernul roman nu respecta standardele minime pentru eliminarea traficului, insa face eforturi semnificative in acest scop. In 2007, Guvernul Romaniei, la initiativa Agentiei Nationale impotriva Traficului de Persoane, a facut eforturi pentru a combate turismul sexual si a oferit unele fonduri organizatiilor non-guvernamentale care asigura asistenta victimelor. Cu toate acestea, Guvernul n-a putut raporta eforturi semnificative in combaterea traficului cu forta de munca, acesta fiind un fenomen nou, si nici n-a instituit proceduri formale pentru identificarea victimelor traficului de persoane de pe teritoriul tarii", se arata in raportul pentru anul 2007 privind traficul de persoane in lume, publicat miercuri de Departamentul de Stat american la Washington, preluat de NewsIn.

Specialistii americani recomanda autoritatilor romane sa ia "masuri concertate in investigarea si pedepsirea actelor de trafic pentru munca fortata, sa intensifice eforturile de a pune sub acuzare si de a condamna traficantii si sa depuna eforturi sustinute pentru a asigura ca traficantii sexuali primesc pedepse adecvate". De asemenea, raportul recomanda "cresterea eforturilor de a investiga si pedepsi cazurile de complicitate a oficialilor guvernamentali in traficul de persoane", dar si dezvoltarea unei retele nationale de identificare a victimelor si instruirea politistilor in asa fel incat acestia sa identifice victimele, nu sa le amendeze sau sa le penalizeze neadecvat.

Vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri?
Urmareste-ne si pe Facebook
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Twitter

Aboneaza-te la 9AM sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului SUA critica Guvernul roman pentru lipsa de reactie in combaterea traficului de persoane.

normal (1 comentariu, 326 vizualizari)
normal ca romania nu este interesata de combaterea traficului de persoane.... si ma rog de ce ar fi.... treziti-va pe nimeni nu intereseaza din conducerea romaniei nimic din ceeace ni se...