In acest an, guvernul intentioneaza sa deruleze doua campanii de reabilitare a imaginii tarii noastre in Italia si Spania.
Agentia de Strategii Guvernamentale (ASG) a demarat procedurile pentru organizarea unei campanii de comunicare menite sa imbunatateasca perceptia comunitatii de romani si a tarii noastre in Italia si Spania. Se preconizeaza ca acest proiect se va desfasura pe o perioada de opt luni.

La inceputul acestei luni, ASG a lansat „un anunt de participare" pentru selectarea unor agentii de comunicare (publicitate, PR), interesate de realizarea a doua campanii independente in Italia si in Spania. Sub numele „Romani in Europa", programul urmareste reabilitarea imaginii Romaniei si romanilor aflati in Spania si Italia. Potrivit documentului oficializat de ASG, valoarea totala estimata a proiectului este de 30.336.000 de lei (fara TVA), adica aproximativ 8,1 milioane de euro. Durata campaniilor va fi de opt luni, din momentul atribuirii contractului.

Alfred Bulai, presedinte ASG, declara ca proiectul are drept obiective imbunatatirea imaginii comunitatii de romani in mass-media prin sporirea vizibilitatii in spatiul public, prevenirea si combaterea prejudecatilor fata de romanii din Italia si Spania, prevenirea situatiilor de criza si informarea transparenta a opiniei publice din Romania cu privire la actiunile de comunicare derulate in Italia si Spania.

O procedura in trei pasi

De asemenea, aceasta ampla actiune urmareste facilitarea parteneriatului cu autoritatile italiene si spaniole in vederea „dezamorsarii potentialului de criza si crearea unui climat nedescriminatoriu pentru cetatenii romani pe teritoriul Italiei".

Procedura de selectie a agentiei/agentiilor se va derula in trei etape. Primul pas presupune realizarea unei preselectii a candidatilor pe baza unor criterii de calificare sau selectie. Principalele criterii sunt bonitatea companiei, achitarea la zi a impzitelor si taxelor catre stat, un portofoliu cu serviciile prestate in ultimii trei ani, CV-urile sefilor companiilor. Un alt criteriu important este valoarea cea mai mare a unui contract de relatii publice derulat in ultimii trei ani sau valoarea cea mai mare a unui contract de publicitate derulat in intervalul amintit. Se va mai tine cont de valoarea medie a cifrei de afaceri in ultimii trei ani.

O garantie de 300.000 de lei

Mai mult, agentiile trebuie sa prezinte o garantie de participare de 300.000 de lei pentru fiecare proiect in parte. Termenul-limita pentru depunerea ofertelor este 7 aprilie a.c., iar a doua zi acestea vor fi deschise. In urma acestei preselectii, care se preconizeaza a fi incheiata la mijlocul lunii aprilie, se urmareste ca Agentia sa stabileasca o lista scurta de maximum cinci societati.

A doua etapa va consta in runde succesive cu societatile selectate pentru a prezenta pe larg obiectivele celor doua campanii. Se estimeaza ca la sfarsitul lunii aprilie sa va finaliza aceasta etapa. Apoi, se va lansa invitatia de depunere a ofertelor propriu-zise. Selectia va fi facuta de o comisie, principalul criteriu fiind oferta economica cea mai avantajoasa. Alfred Bulai estimeaza ca licitatia se va finaliza la sfarsitul lunii mai.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.