Guvernul nu tine cont de avertizarile Comisiei Europene si vrea sa mentina actuala forma a taxei auto pentru masinile Euro 3, Euro 2, Euro 1 si non-euro. Modificarea taxei de poluare auto in functie de emisiile de CO2 se va aplica doar in cazul masinilor Euro 4, pentru care este specificat volumul de emisii de acest gen.

Incercarea guvernului Tariceanu de a pune punct nemultumirilor legate de taxa auto nu va avea efectul dorit. In cazul masinilor mai vechi, cu motorizari de la Euro 3 la non-euro, guvernul va mentine actuala forma a taxei, care inseamna valori foarte mari, ce depasesc in unele cazuri valoarea de piata a autoturismului.

Potrivit unui memorandum prezentat ieri in guvern de Ministerul Economiei si Finantelor si Ministerul Mediului, taxa va suferi modificari doar in cazul masinilor Euro 4. „Pentru celelalte, taxa se va calcula potrivit formulei actuale, in functie de norma de poluare ce se afla in relatie directa cu cantitatea de noxe emise si cilindree“, se arata in textul memorandumului.

De valorile actuale ale taxei pentru masinile mai vechi cu motorizari Euro 1, Euro 2, Euro 3 sau non-euro s-au legat si nemultumirile Comisiei Europene, institutie care a declansat procedurile impotriva Romaniei pe aceasta tema. Reprezentantii guvernului sustin insa ca vor scapa de aceasta procedura, dar admit ca vor fi nevoiti sa mai umble putin la valori pentru a trece de filtrul CE. „Este posibila si o ajustare a taxei in functie de vechimea masinii“, au afirmat sursele guvernamentale. In cazul in care formula avansata de executiv nu va fi pe placul UE, Romania ar putea ajunge in fata Curtii Europene de Justitie.


Despre autor:

Evenimentul Zilei

Sursa: Evenimentul Zilei


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.