O eventuala scadere a nivelurilor noii taxe auto nu poate fi atacata de Comisia Europeana, daca se pastreaza principiul convenit
Faptul ca autoritatile de la Bucuresti s-au inteles cu executivul european asupra noii formule a taxei auto nu inseamna ca nivelul ei final nu poate fi altul, au declarat pentru Cotidianul oficiali ai Comisiei Europene.

„Este important sa se inteleaga foarte clar ca nivelul taxei, atit timp cit nu este aplicat discriminatoriu si nu atinge principiile europene, este competenta exclusiva a statului membru. Comisia nu poate ataca nivelul taxei“, a declarat pentru Cotidianul Beatrix Hermann, purtator de cuvint la Departamentul de Taxe al Comisiei Europene, condus de comisarul maghiar Laszlo Kovacs.

Membrii UDMR din Guvern au blocat adoptarea noii taxe saptamina trecuta, propunind o reducere a cuantumului acesteia. Presedintele UDMR, Marko Bela, declarase la inceputul saptaminii ca este de acord cu cuantumul sumelor, si nu cu taxa in sine.

Ca urmare, Guvernul nu a putut adopta noua taxa auto in ultima sedinta de saptamina trecuta si va amina probabil momentul cu doua saptamini.

„Trebuie sa prezentam taxa liderilor grupurilor parlamentare pentru a ne asigura ca avem sustinere in Parlament, chestiune care ne ia un anumit timp“, ne-a declarat Daniela Daraban, consilierul ministrului Finantelor, Varujan Vosganian.

Declaratia lui Varujan este completata de Romania Libera: " In plus, spune Vosganian, actuala formula a taxei armonizeaza obiectivele privind poluarea pe care le avea taxa in formula aprobata de Parlament in decembrie 2006 cu cerintele Uniunii Europene privind libera competitie. "Este asadar o formula care adapteaza o lege aprobata de Parlament la cerintele UE."


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.