Patronii francezi ai uzinei spun ca, daca taxa este eliminata, vor fi nevoiti sa reduca productia de Logan la jumatate. Ei au propus si solutii, in cazul in care Guvernul modifica taxa.

Potrivit Cotidianul, Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia, a declarat ieri ca eliminarea si chiar reducerea nivelului actual al taxei de prima inmatriculare vor conduce la injumatatirea productiei de Logan din Romania si la eliminarea a mii de locuri de munca. Pentru anul viitor, oficialul Dacia estimeaza o productie de 320.000 - 350.000 de automobile Logan la uzina din Mioveni, dintre care doar 120.000 de masini vor fi comercializate pe piata romaneasca.

„Suprimarea taxei de inmatriculare sau transformarea ei de asa natura incit sa devina inoperanta ar avea ca rezultat reducerea la jumatate a vinzarilor noastre in Romania. Aceasta ar antrena suprimarea a mii de locuri de munca la Dacia in conditiile in care ne-am anuntat deja intentia de a angaja peste 3.000 de persoane in 2008“, a spus Fourmont. Numai in 2007, uzina Dacia din Mioveni si furnizorii marcii romanesti au angajat peste 10.000 de persoane. In prezent, din cei peste 200.000 de angajati care lucreaza in industria de automobile din Romania, mai mult de 100.000 sint la Dacia, fie direct la uzina, fie ca salariati ai furnizorilor si retelelor comerciale.

Wall- Street adauga declaratia lui Fourmont , care a mai spus ca, in prezent, Romania are cel mai vechi parc de automobile din Europa, iar din cele 3,5 - 4 milioane de autovehicule aflate in circulatie, un sfert au peste 20 de ani. Numarul estimativ al masinilor mai vechi de 15 ani este de 1,6 milioane, care polueaza la fel de mult ca 80 de milioane de vehicule Euro 4 in materie de emisii de oxid de carbon. "Eliminarea acestor vehicule constituie deci o prioritate nationala in materie de sanatate publica, prioritate care ar trebui sa antreneze o solidaritate a actorilor politici ai Romaniei", a mai spus Fourmont.

Romania a intrat in a doua etapa a procedurii de infringement (incalcarea tratatului de aderare), pentru taxa de prima inmatriculare, in urma cu aproape o luna. Procedura Comisiei Europene a fost declansata in martie 2007, dupa ce taxa a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007. Cea de-a doua etapa consta intr-un aviz motivat prin care Comisia cere modificarea taxei si reprezinta faza premergatoare trimiterii cauzei la Curtea Europeana de Justitie (CEJ). Romania are la dispozitie doua luni, conform termenului prevazut de procedura, pentru a modifica taxa. In caz contrar, CE ar putea decide inaintarea cazului la CEJ.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.