Citeva cuvinte strecurate ulterior la conditiile de licitatie pentru realizarea autostrazii Bucuresi-Ploiesti a determinat atribuirea contractului unui consortiu format din firme apropiate puterii trecute si actuale

Consortiul autohton format din firmele Pa&Co Holding, Euroconstruct Trading, UMB Spedition si Comaxa SRL a cistigat licitatia pentru realizarea tronsonului de autostrada Bucuresti-Ploiesti. Suma ceruta de acesta pentru realizarea tronsonului de 42 km lungime, respectiv 200 de milioane de euro, a fost inferioara celei solicitate de celelalte firme care au depus oferte, respectiv constructorul maghiar Vegyepszer, cu 203 milioane de euro, cel austriac Strabag, care a cerut 251 de milioane de euro, si francezii de la Vinci, care au cerut 273 de milioane de euro.

La alegerea cistigatorului nu a contat strict atit pretul cerut, cit si calitatea proiectului, durata de executie, caracteristicile tehnice, spune ministrul Radu Berceanu. Pentru fiecare dintre acestea s-a acordat un punctaj, dar ponderea maxima, de 60%, a avut-o pretul. Executia acestui prim tronson din viitoarea autostrada Bucuresti-Brasov va dura 36 de luni. Tronsonul va incepe de la km 19, dupa iesirea din Bucuresti. Potrivit ministrului Radu Berceanu, de documentele de licitatie au fost cumparate de 26 firme, insa numai constructorii mentionati au depus oferte.

Un puternic semnal politic

Pentru prima data in Romania dupa 1990 o autostrada va fi realizata de firme romanesti. Din cauza faptului ca pentru tot ceea ce s-a construit pina acum s-a apelat la banii institutiilor europene, fie ca vorbim de bugetul Uniunii Europene, fie ca ne referim la bancile europene, regulile de respectat din licitatii tot de aici veneau. Printre acestea, cerintele ca la licitatie nu pot participa decit firme care au "experienta similara". Aceasta in conditiile in care constructorii romani nici nu aveau unde sa o fi capatat. Ca urmare, toate lucrarile au fost efectuate de firmele straine, care subcontractau utilajele si muncitorii de la firme romanesti.

Politica s-a schimbat anul acesta dupa ce presedintele Basescu a dat un puternic semnal politic, si anume ca ar fi bine ca lucrarile sa fie cistigate si de companii autohtone. Pentru autostrada Bucuresti-Ploiesti victoria consortiului roman a fost facilitata de modul de organizare a licitatiei.

Cotidianul

Sursa: Cotidianul



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.