Mai multe nave romanesti care au avut in ultimii ani relatii comerciale cu Iranul au fost mitraliate sau sechestrate de autoritatile acestui stat. De fiecare data, incidentele au fost musamalizate, pentru ca relatiile comerciale, de ordinul sutelor de milioane de dolari dintre cele doua tari, sa nu fie afectate. In 1988, un comandant de nava romaneasca a fost ucis si alti membri ai echipajului au fost grav raniti, dupa ce ambarcatiunea lor a fost bombardata de o salupa militara iraniana. A fost cel mai grav incident de acest gen din ultimii 20 de ani, insa regimul comunist l-a ascuns complet.

Povestea cosmarului trait de marinarii de pe motonava Fundulea, in urma cu 18 ani, a ramas la stadiul de fila intr-un dosar al Securitatii. La vremea respectiva, desi Iranul si Irakul se aflau in razboi, Romania nu si-a diminuat traficul maritim comercial in zona. Motonava Fundulea transporta praf de marmura din Italia, cu destinatia Kuweit. In momentul in care a intrat in Stramtoarea Hormuz, dinspre Bandar-Abas (Iran), ambarcatiunea a fost interceptata de o salupa militara fara pavilion. Militarii le-au cerut prin portavoce romanilor sa le precizeze datele de identificare, destinatia si incarcatura navei aflata sub pavilion romanesc.

Adevarul

Sursa: Adevarul



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.