Ancheta in cazul elicopterului prabusit, luni dimineata, la Iasi, continua.

Comisia formata din 15 specialisti din cadrul MAI si Autoritatii Aeronautice strange toate probele de la locul tragediei pentru a putea determina cauzele care au condus la groaznicul accident. Cele doua cutii negre ale aparatului urmau sa fie recuperate in prezenta celor de la compania Eurocopter.
Tot ieri, trupurile neinsufletite ale membrilor echipajului au fost aduse la Bucuresti.
Ridicarea celor doua cutii negre de la locul accidentului ar putea sa dezlege misterul mortii celor 4 persoane existente la bordul elicopterului. Membrii echipei au gasit luni seara cutiile negre ale aparatului, insa acestea pot fi ridicate, pentru decodarea informatiilor si a parametrilor de zbor, numai in prezenta reprezentantului firmei producatoare a elicopterului.

"Pana in acest moment, au fost recuperate destule elemente care ar putea sa clarifice cauzele accidentului de luni dimineata. Se verifica toate variantele si, deocamdata, nu poate fi inlaturata nici una dintre ipotezele care ar fi putut duce la prabusirea aparatului. Este vorba despre conditiile meteorologice, tehnice si, de ce nu, o eroare umana", ne-au declarat ieri surse judiciare. Aceleasi surse ne-au mai declarat ca reprezentantii MAI, Ministerului Apararii Nationale si ai Politiei vor sta la Iasi pana la finalizarea anchetei, iar toate aparatele Eurocopter au fost oprite la sol, deoarece cauza accidentului nu a fost elucidata. Zona in care s-a prabusit aparatul este in continuare incercuita si pazita de jandarmi, iar echipa de cercetare verifica "centimetru cu centimetru" zona, fara insa a ridica bucati de elicopter. Ancheta este coordonata de chestorul Gabriel Nita, adjunct al sefului Departamentului de Ordine si Siguranta Publica din MAI.

Trupurile pilotilor, aduse la Bucuresti

Sicriele cu trupurile celor doi piloti au fost depuse, luni seara, in capela Spitalului "Sf. Spiridon" din Iasi, unde se afla si trupurile celor doua cadre medicale, dr. Liliana Puiu si asistenta Mioara Hauta. Potrivit unui comunicat MAI, trupurile neinsufletite ale pilotului Valentin Stanescu si copilotului Augustin Toma au fost aduse, ieri dupa-amiaza, la Bucuresti. La Aeroportul International Aurel Vlaicu - Baneasa, alaturi de familiile indoliate au fost prezenti fostii colegii de la Unitatea Speciala de Aviatie ai celor doi ofiteri, de la SMURD, precum si de la Statul Major al Fortelor Aeriene.

Dupa ceremonialul militar, sicriele au fost transportate la Cimitirul Militar Ghencea, unde vor fi depuse la capela pana maine, cand va avea loc ceremonialul de inmormantare. "Conducerea MAI isi exprima inca o data regretul fata de tragedia petrecuta, transmitand familiilor indoliate sincere condoleante si asigurarea de a le fi alaturi in continuare", se anunta intr-un comunicat.
Aparatul de zbor in care se aflau cei 4, si care s-a prabusit la 10 minute dupa decolare, costa peste patru milioane de euro, apartinea Unitatii Speciale de Aviatie a MAI si era folosit de SMURD pentru misiunile din zona Moldovei. Acest tip de elicopter este fabricat incepand din 1996, cateva sute de astfel de aparate fiind in functiune in 27 de tari. Potrivit site-ului Eurocopter, elicopterul EC 135 este unul multifunctional, putand fi utilizat atat ca ambulanta aeriana, cat si de fortele de politie.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.