Vina pentru cea mai recenta rechemare a citorva mii de Loganuri in service apartine unui sudor de pe platforma Dacia, care lucreaza pentru furnizorul american Johnson Control.

Dacia a anuntat acum doua zile ca va rechema in service, preventiv, 3.015 Loganuri produse in Romania, in urma identificarii unor defecte privind sudura armaturii scaunelor din fata. Este vorba despre 2.748 de masini care au fost livrate in tara, 105 livrate in Franta si restul in Serbia si Muntenegru si Croatia. Autovehiculele vizate sint cele produse intre 5 si 12 septembrie anul curent.

Sudorul e vinovat

Pe platforma Dacia exista, pe linga fabrica propriu-zisa, o serie de furnizori din diferite tari care au ales sa produca in apropierea liniilor de asamblare pentru a reduce costurile de transport. Unul dintre acesti furnizori este si compania americana Johnson Control. Conform declaratiei Monicai Popovici, responsabil cu relatiile publice in cadrul grupului Dacia-Renault, un sudor ce lucreaza pentru acest furnizor a gresit procesul de fabricatie, lucru neobservat la timp de catre departamentul de control al calitatii. Vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, confirma aceasta versiune, spunind ca sudorul va fi pedepsit, insa nu va fi concediat deocamdata. Daca se mai intimpla, acest om are o singura alternativa: poarta, a spus Stroe.

Cum se va proceda

Posesorii acestor vehicule vor fi notificati printr-o scrisoare sa se prezinte la cel mai apropiat dealer pentru verificari, declara Popovici. In cadrul acestei operatiuni se va verifica scaunul soferului si, daca se va constata ca este nevoie, scaunul va fi inlocuit.

Responsabilii Dacia au adaugat ca aceasta operatiune nu va costa nimic proprietarul si ca nu exista un termen-limita pentru prezentarea la service. De asemenea, acestia au adaugat ca exista practic 2% risc ca scaunul sa se rupa. Asta se poate intimpla numai daca soferul este foarte corpolent sau daca masina sufera un soc puternic, cum ar fi un accident, ori cind trece printr-o groapa adinca. Doua cazuri au fost deja identificate. Din punctul nostru de vedere, aceasta operatiune este o declaratie a seriozitatii Dacia, declara Constantin Stroe, intrucit ne asumam greselile si sintem dispusi sa le remediem.

Exista un precedent

Dacia nu este la prima rechemare de Loganuri. La inceputul anului, Dacia a anuntat chemarea in service a nu mai putin de 15.169 de masini, fabricate in perioada august-noiembrie 2004. Precedenta rechemare a costat Dacia 300.000 de euro si a constat in remedierea instalatiei electrice, a computerului-gestiune de injectie, precum si in inlocuirea cricului pentru pana de cauciuc. Acum nu se stie cit va costa remedierea defectelor la scaunul soferului, dar este cert ca scaunele vor fi inlocuite pe cheltuiala furnizorului american.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.