Operatorul national feroviar de calatori va fi spart in noua societati, incepand cu 1 ianuarie 2006, a anuntat ieri ministrul transporturilor, Gheorghe Dobre. Astfel, opt societati vor opera pe traseele de scurt parcurs, in fiecare regionala, iar trenurile de lung parcurs vor ramane in administrarea CFR Calatori. Ministrul transporturilor a explicat ca, prin aceasta restructurare, se urmareste "mai multa flexibilitate in transportul de scurt parcurs, precum si implicarea administratiilor locale in sustinerea financiara a acestor societati". Dobre a mai precizat ca restructurarea transportului feroviar va determina si "intarirea operatorului national, financiar si tehnic".

Adevarul este ca, prin spargerea CFR, guvernul incearca sa plaseze pierderile uriase ale companiei, precum si ale tuturor costurilor in curtea autoritatilor locale. Riscurile sunt insa enorme, existand pericolul ca cele opt societati sa cumuleze in doar cativa ani datorii de ordinul miliardelor, mizand pe faptul ca acestea vor fi sustinute din buzunarul cetateanului. Si asta deoarece, o data cu integrarea in Uniunea Europeana, subventionarea sistemului feroviar nu va mai putea fi facuta la valorile din prezent, iar bugetele autoritatile locale sunt si asa destul de precare pentru a putea sustine financiar si societatile CFR nou create.

De altfel, o restructurare de acest gen, pe lung si scurt parcurs, aproape identica, a mai fost facuta in perioada in care ministru al transporturilor era Traian Basescu, iar rezultatele nu au fost cele prevazute, asa cum ne-a confirmat Vasile Olievschi director general in cadrul institutiei. Dupa o perioada relativ scurta, succesorul lui Basescu, Miron Mitrea, a decis revenirea la vechiul sistem. Liderii de sindicat ne-au confirmat ca in acea perioada sistemul feroviar era cuprins de haos, ceea ce s-ar putea intampla si in cazul in care noul proiect de restructurare va fi pus in aplicare.

Sursa: Curentul.ro



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.