Presedintele SIF Oltenia, Dinel Staicu, cere pe cota de 22%, detinuta de societate la Automobile Craiova, peste 60 de milioane de euro. Dinel zice ca asteapta intai sa vada oferta financiara a FORD, la care va plusa cu 20%. La ora actuala, actiunile

Presedintele SIF Oltenia, Dinel Staicu, cere pe cota de 22%, detinuta de societate la Automobile Craiova, peste 60 de milioane de euro. Dinel zice ca asteapta intai sa vada oferta financiara a FORD, la care va plusa cu 20%. La ora actuala, actiunile detinute de SIF Oltenia valoreaza pe piata 54 de milioane de euro.
Dinel Staicu cere in numele SIF Oltenia peste 60 de milioane de euro pentru vanzarea pachetului de 22% detinut de societate la Automobile Craiova SA (ACSA). Cel putin, asa rezulta din calculele facute dupa cele discutate ieri cu boss-ul de la SIF. Contactat in legatura cu afacerea "Daewoo", Dinel Staicu a declarat: "La pretul la care sunt cotate actiunile acum pe piata, noua, ca societate, nu ne convine. Practic, ACSA nu prea este lichida, pentru ca pe piata se tranzactioneaza acum doar circa 2% din actiuni. Deocamdata, inainte de a face vreo oferta, asteptam sa vedem ce oferta va face FORD pentru pachetul majoritar de 72,4% din actiuni".

Valoare de piata: 54 de milioane de euro

Trebuie spus ca SIF Oltenia detine la ACSA, singurul actionar cu drept de vot (49%) la Daewoo Automobile Romania SA (DWAR), 4,179 milioane de actiuni cu o valoare nominala de 2,1 lei. Ieri, pe piata, ultimul pret oferit pentru o actiune ACSA la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) a fost de 38,8 lei. La acest pret, cota SIF Oltenia inseamna, la valoarea de piata, circa 54 de milioane de euro. Dinel Staicu ne-a mai spus ca va cere, in numele societatii pe care o conduce, cu cel putin 20% mai mult decat ofera americanii pe actiuni. Aceasta deoarece SIF Oltenia nu are de semnat cu statul clauze sociale. Trebuie spus ca, initial, Dinel Staicu propusese Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) sa negocieze cu FORD si pentru pachetul detinut de SIF Oltenia, insa intentia nu s-a concretizat. "Hotarasem sa mergem impreuna cu AVAS la vanzarea actiunilor, insa ei s-au intors. Impedimentul vanzarii de actiuni vine si din alta zona. AVAS are prevederi legale sa negocieze cu un singur investitor. Noi trebuie sa ne vindem actiunile prin bursa", a mai afirmat Staicu.

Efecte nedorite in piata

Intarzierea deschiderii ofertei financiare a FORD are efecte directe pe piata de capital. La pretul de 38,8 lei, ultima oferta de ieri pe bursa, titlurile ACSA se apreciasera cu 1,57% fata de ziua precedenta. Brokerii spun insa ca in ultimele zile cotatia actiunilor a scazut foarte mult. "FORD va achizitiona pachetul majoritar de actiuni, dar este singurul ofertant.
In ultimele zile, actiunile ACSA au scazut de la 55 la 38,8 lei. Majoritatea investitorilor asteapta sa vada ce oferta va face FORD, iar in acest timp actiunile au scazut. Actionarii se tem ca FORD va face o oferta financiara ieftina", a precizat Leonard Sonei, responsabil al agentiei Intercapital Invest Craiova. Din momentul preluarii pachetului majoritar de 72,4% din actiuni, FORD poate decide delistarea companiei de la BVB.
In acest fel, micii actionari s-ar vedea pusi in situatia sa nu-si mai poata vinde actiunile decat actionarului majoritar, la preturile hotarate de acesta.
Ramane de vazut care va fi oferta americanilor. Daca SIF Oltenia va cere cu 20% mai mult fata de pretul actual, de pe piata (care este considerat mic de Dinel Staicu), ar putea castiga 64,8 milioane de euro. AVAS trebuia sa deschida oferta financiara a celor de la FORD luni, insa compania mai are de adus acte suplimentare la dosar.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.